Gå til innhold
Fiskersiden

Microbølgeovn...


Perca
 Share

Recommended Posts

I kveld er jeg alene hjemme og jeg har tenkt til å varme opp noen rester fra en tidligere middag i "mikrovæivern". Det jeg skal varme opp er noen bryststykker av ringdue som jeg har skutt i høst. Og så kom jeg plutselig til å tenke på at metall i micro`n ikke er så veldig ok! Og jeg antar at jeg har truffet disse duene med noen haggel siden de har havnet i gryta. :)

Mitt spørsmål til de av dere som skjønner seg på microbølgeovner; Hva skjer om det ligger et par stålhaggel i duebrystene når jeg dytter de inn i micro`n og vrir om bryteren..?

Jeg er nemlig ikke helt fortrolig med matlaging i sånn dærre radioaktiv boks... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig i det hele tatt å ha elektrisk ledende ting inne i en micro.

Du kan få et helsikkes overslag inne i microen, og det kan frese skikkelig. Stålhagl er lite, men kjøttet rundt kan raskt bli fordervet eller ødelagt (svidd sundt). Har du prøvd folie i en micro, eller varme opp egg ?

Anbefales ikke det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange mer eller mindre gode svar! :wacko:

Duebryst med cd og lyspærer blir nok en høydare... Gratinert med egg...

Og når det gjelder mine kokkekunskaper så er nok de langt over gjennomsnittet for menn i min alder, men den dærre jævla mikrovæiver`n som har stått på kjøkkenbenken i flere år og tatt opp plass er jeg absolutt ikke fortrolig med... -_- Det forklarer kanskje hvor gammal jeg egentlig er...

Dere skal få en tilbakemelding i morgen om hvordan dette prosjektet har gått! Hvis dere ikke hører noe i morgen så kan dere tenke dere hvordan dette gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange mer eller mindre gode svar! :D

Duebryst med cd og lyspærer blir nok en høydare... Gratinert med egg...

Og når det gjelder mine kokkekunskaper så er nok de langt over gjennomsnittet for menn i min alder, men den dærre jævla mikrovæiver`n som har stått på kjøkkenbenken i flere år og tatt opp plass er jeg absolutt ikke fortrolig med... :blush: Det forklarer kanskje hvor gammal jeg egentlig er...

Dere skal få en tilbakemelding i morgen om hvordan dette prosjektet har gått! Hvis dere ikke hører noe i morgen så kan dere tenke dere hvordan dette gikk.

du kan jo oppholde deg i rommet ved siden så lenge den står på, så minsker du risikoen for splintskader ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkens... Jeg må nok skuffe dere!

Jeg overlevde og huset har ikke brent ned, mikrovæivern funker fortsatt og maten ble god!

Men så må jeg innrømme at jeg glemte å putte inn mobilen, cd plater og lyspærer! Til og med eggene glemte jeg!

Jeg hadde nok ikke truffet disse duene så veldig godt for det ble overhode ikke noe Pink Floyd lysshow inne i denne boksen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.