Gå til innhold
Fiskersiden

Ebro 2007


asmund aa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var 110% sikker på at jeg hadde fått 8 maller, men "Grinbiteren" fra karmøy kverulerte meg ned i 7, men etter å ha sett over tråden er det som "Gstrike" påpekte ,en i manko.

som" vanlig" hadde jeg rett ;-)

Så da blir totalen 21 Maller

9 på grinebiteren

8 på meg

3 på Rolf

og 1 Rune

Yess, digger å ha rett! :)

Grattis med flott tur, selv om de riktig store uteble!

Men det er jo i bunn og grunn Thor sin skyld, siden han ikke kan passe på utstyret sitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den relativt beskjedne snittstørrelsen på fisken er det tydelig at location har enormt mye å si i Ebro. Tenker tilbake på turen vi hadde der i 2005 ifbm filminga, og vi fikk da 23 maller. Av disse var tre under ti kilo, mens resten stort sett lå mellom 20-25 og snaut 50. Tror vi regnet oss fram til et snitt på rundt 35, og selv om vi hadde sikkert 7-8 fisk over 40 var altså ingen over 50. Riktig nok mistet vi noen svin, men det var ingen "random" fordeling størrelsesesmessig. Så det kan nesten virke som om maller i ca samme størrelsesorden holder seg i samme område. Om det skulle vise seg å være sånn vil selvsagt utfordringen bli å finne områder der snittstørrelsen er høy, men samtidig antallet bra. Og ikke minst mindre hardt fisket enn Mequinenza, selv om dette nok er et specimenområde. Problemet da er at Ebro er en enormt diger elv, og som norsk fisketurist har man relativt begrenset med tid. Uansett bra å se at Thor tok hevn fra sist år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man hjemme igjen, og sitter vel med en følelse av at det ble fiasko i år også, selv om antallet fisk de siste 2,5 dager var bra. Men størrelsen uteble.

Har tatt over 1500 bilder på turen, rett over 500 er blitt sletta underveis. Har nå tatt en kjapp gjennomgang av de fiskerelaterte bildene, og kommer til å legge disse ut i en ny tråd (med bilder) om en liten stund.

Så får en telle på knappene om man må droppe Røst neste år, til fordel for en ny "blanketur" til Mequinenza ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.