Gå til innhold
Fiskersiden

Ebro 2007


asmund aa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kjapp en her fra Spania,

jeg og Thor har ikke fiska mer enn en time idag pga bagasjetullet. Det siste nå er at bagasjen kommer med bil ikveld, flyplasspersonellet klarte seg ikke med den adressa vi ga dem, de må ha veinummer postnummer osv, så etter en times fiske var det å dra fra forplassen (ny plass) og tilbake til Mequinenza.......argh!

jeg sitter i båthavna å venter på Thor, om vi drar oppover mot Caspe demningen igjen får vi se, siden det mørkner nå.

Store Problemer med drivende weed idag, segre og ebro nedenfor "krysset" er helt fult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Malle er landet, Rolf landet etter en sinnsyk fight en flott fisk på 39 kilo inne i tetteste snagg området, drøyt!

Grattis til Roffe!

Malla var like lang som han selv, men den matcha ikke vekta hans. Litt optimistisk å tro at ei malle på 180 cm skal veie godt over 100 kg.....

:lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi igang igjen, bagasjen skal vistnok komme med bil 03.00 inatt....

siden det mørknet stakk vi ned i snagg området og har lagt oss midt i et ormebol av trær og store maller, det formelig "koker" rundt båten med maller.

Thor har hatt et run ,men den ville ikke :)

men vi er klare for litt action iløpet av kvelden, stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder er det dårlig med ennå, men her er noen fra igår....

35618_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14493/35618.jpg

35619_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14493/35619.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Det er endel karpelik å se, begge disse er 10kg+ fisker...... Har gått noen rykter om karpedød, men mengder er det ikke ,så vi tror nok heller varmen og litt dårlig behandling kan være årsaken til de vi har sett....

vi har sett flere døde maller også, og som ikke det var nok så kom det en død gris flytende forbi Rune og Rolf idag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er morgenpasset igang, i en kjip vind fra vest, men med dregg forann og bak på båten holder oss overaskende bra på plass.

vi blodgutser i det drøyeste snaggområdet, Om vi drar på fisk er det vel 50/50 på om den snagger eller blir med opp.

men hva gjør man ikke for litt flex.

ellers så kan jeg berolige alle som har ligget søvnløse de siste dagene pga bagsjen til Thor, den annkom inatt.

Så nå ligger alt til rette for ei fortsatt fin uke. Mulig vi prøver karpa seinere idag, vi får se. Ellers så har det vært en stille morgen. R&R gav opp i vinden her i vi ligger og er dratt opp til grensa i Segre, at de feiga ut pga vinden skyldes nok at de er på"det andre laget" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunch og shopping i pryl sjappa nu,

en av gutta i naboleiligheten kom just dryppende våt tilbake fra elva etter badebilder med en drøy mal.....234cm! Hadde i vied den, men 80kg +/- er vel ikke så langt fra sannheten.

Vi satser på landfiske ikveld pga vinden, kommer også til å stikke laaaaangt nedover er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker dere fra båt? Prøvde det sjøl i Caspe, men uten resultat. Mener å huske å ha hørt at malla lett blir spooky da. Fra land hadde vi 70-80 run, fra båt 0 selv om det ble fisket på eksakt plass. For å være sikker både slo jeg av ekkoloddet og satt musestille, men det virket som om fisken ante at jeg var der, for aktiviteten ble drastisk redusert når båten var utpå.

Tar det som en selvfølge at dere avfeier dette som BS, men det var nå uansett ståa. Noe annet er det at sjansen for å lande kroket fisk er mindre dersom man fisker fra land. Mellomløsningen vi kjørte var å hoppe i båten med en gang en fisk var kroket.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se at dere er nede igjen, fisk blir det. Ellers så vet jeg at det har vært en kraftig fiskedød i Mequinenzaområdet for noen få uker siden. Jeg er dårlig på fransk, men det skal ha vært et utslipp av usunn art i Cinca som var årsaken. Det er funnet mye død, stor fisk, men hovedsakelig karper. Mallefisket skal være bra til tross og det er tatt flere maller over 230 de siste dagene. Tipper det blir et monster til Thor!

Flex villt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35625_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14498/35625.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

kveldens swim.

Grunnen til at vi har fiska i fra båten er enkel, hele helga har alle swimmer som er å oppdrive vært opptatt av spanjoler og tyskere, ekkoloddet har alltid vært avslått og musestille har vi sittet, vi har også kasta tacklene 10-15 meter nedstrøms for å få de vekk fra båten.

men her nede i mequinenza har det vært flest run i fra båt, få i fra land, men vi får håpe at det endrer seg ikveld, vi fisker ca. 100 meter ut et par kilometer nedstrøms Meq. I et snagghøl uten like, blir spennende å se om taclene kommer hele iland ikveld, en særdeles frisk bris ned dalen gjorde sitt til at vi nå har forankra riggene med stein ute på forplassene. 400grams søkker bare fløy avgårde, kjip start på fiske, og mye ekstra rigg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering på kvelden sålangt....Nada.

Helt dødt på swimmen, heldigvis ser det ut til at vinden løyer litt.

R&R er på en swim 500 meter lenger opp en oss ikveld.

Rune hadde 4 run på rappen på ene stanga, men var ikke rask nok fram til stanga siste gangen da han ville gi tilslag.

noen linere, muligens flaggermus er det hele her jeg og Thor sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var morgenøkta igang, denne gangen helt opp mot "grensa" i segre.

Etter snagghølet igår var vi lite gira på å dra nedover igjen, 3 av 4 tackler snagga å sleit når vi skulle hjem. Så om det hadde gått på fisk der nede hadde sjangsen for å berge den vært minimal tror jeg.

et lite spørsmål til Øystein S. Fisket dere alle stengene nede i renna når dere fisket her eller er det et mulig triks å legge et par agn oppe på 1-2 meter også?

ellers såæ er det store mengder weed i elva idag, men vi har vært heldige tilnå...

hos R&R har det vært dødt idag, et par linere er det hele, og det kan være karper som roter litt å spiser forpellets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt dødt her i Segre, men "Snagg-grabberna" R&R har hatt tre skikkelig napp, der det siste "flata" stanga til Rune! Men som vanlig så vil det seg ikke....

Har akkurat tatt en runde på alle fire markørene å fora opp på nytt, så får vi se hva ettermiddagen/kvelden bringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor "grensa i Segre" er, men generelt sett kan renna levere bra. Samtidig må det sies at Segre kan være vrien og jeg har hatt mange stangdøgn i renna i Segre uten fisk og da har jeg hatt stenger på grunnere vann også uten at det har levert bedre. Det samme gjelder Ebro, så det er med andre ord vrient å gi et klart svar.

Der dere fiska i går er det en skog under vann og man må vite hvor åpningene er for å unngå snagg, så det var nok lurt å flytte seg.

Bavarian guidene må jo kunne gi dere noen hotte tips, hør med de.

Ellers så høres det jo ut som om R&R er i siget. Det er ikke helt uvanlig å miste hugg og muligheter, men den sitter til slutt og da kan det være monsterstort!

Det løsner til slutt, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.