Gå til innhold
Fiskersiden

15 Norwegian Flyshop owners fishing Iceland


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Jeg ser fra Lax-a hjemmeside at 15 Norske sportsforretnings eiere har vaert invitert av Arni Baldursson, Lax-a, til aa fiske laks i Island, for aa sette opp et Norsk markedsfoerings programm av Lax-a fiske og jakt reiser til Island og resten av verden.

http://www.lax-a.is/news/highlights/nr/56371

Min personlig erfaring av Lax-a er svaert negativ. Dette firmaet er bare etter en ting: dine og mine penger. Prisene er de dyreste paa markedet (spesielt med hensyn til Island og Skottland) og de gir f...n i din reise opplevelse og det faktum at Du har ofte spart i lang tid for aa betale turen. Jeg reiser mye hvert aar paa fisketurer til utlandet og spanderer en god del penger paa det. Det finnes mange operatoerer i hele verden, de fleste svaert serioese forretninger, men to ville jeg i hvert fall holde meg unna: Lax-a fra Island og Fishing North fra Sverige. Mitt raad: Pass paa!, men som Engelskmen sier: "the choice is yours!" :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlig erfaring av Lax-a er svaert negativ. Dette firmaet er bare etter en ting: dine og mine penger. Prisene er de dyreste paa markedet (spesielt med hensyn til Island og Skottland) og de gir f...n i din reise opplevelse og det faktum at Du har ofte spart i lang tid for aa betale turen. Jeg reiser mye hvert aar paa fisketurer til utlandet og spanderer en god del penger paa det. Det finnes mange operatoerer i hele verden, de fleste svaert serioese forretninger, men to ville jeg i hvert fall holde meg unna: Lax-a fra Island og Fishing North fra Sverige. Mitt raad: Pass paa!, men som Engelskmen sier: "the choice is yours!" :):D

Takk for advarsel - har en drøm om å dra oppover, når økonomien tilsier det, for å se på den spesielle naturen mens jeg fisker litt her og der. Skal holde meg unna disse aktørene da, i alle fall... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for advarsel - har en drøm om å dra oppover, når økonomien tilsier det, for å se på den spesielle naturen mens jeg fisker litt her og der. Skal holde meg unna disse aktørene da, i alle fall... :o

Ja Island er et fantastisk land, men det kan bli vanskelig aa kombinere laksefiske og turisme. Det maa bli enten laksefiske eller spille turisten. Aa reise som turist er kansje er det beste den foerste gangen du drar dit. Du kan ta oerret stangen med deg, men om Du bare tenker laks, saa pass paa at det er utrolig vanskelig aa faa laksekort paa kort varsel!!

Vedroerende Lax-a her er bare noen faa eksempler:

1/ elva Umba paa Kola uke 40 i aar:

Laks-a €3600 per stang fra Murmansk for en uke i Umba Lodge.

Fishmaster €2400"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

for noeyaktig den samme prestasjon!!!!!!!!

2/ Jeg ble oppgitt en pris paa US$ 1500/dag i Vest Ranga i Island i August, hvor, hvis Du er heldig, Du kan faa 10/12 lakser for din uke. For aa sammenligne, Ponoi, den desidert beste laks elven i verden, gjennom Frontiers for samme perioden, kostet US$ 1200/dag ex Murmansk i August ( ikke den beste perioden) men hvis man er Uheldig, ville man faa mellom 20 og 30 laks og hvis man er heldig? mellom 40 og 60 for uken!!

3/ Lower Crathes i Dee i Skottland, en uke i Mai: ifjor UK£ 1200/stang. I aar, etter at Lax-a overtok valdet UK£1990!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.