Gå til innhold
Fiskersiden

Mekke ismeitestang.


Polardego
 Share

Recommended Posts

En gammel Berkley Lightning Rod fikk nytt liv i går.[ :) ] Kappa og kosa meg. Et par ting jeg lurer på:

- "Forer" dere ut toppdelen som skal ned i håndtaket for å få den sentrert? Jeg gjorde ikke det og fikk jo derfor ikke sentrert stanga i håndtaket. Vet ikke om det gjør noe men det ser jo ikke så ille profft ut...

- Regner med det er tokomponent epoxy som gjelder? Brukte selv en variant med dobbel sprøyte. Slet litt med å få guffa ned i hullet i skaftet. Er det kanskje en ide å varme opp limet for å få det til å renne lettere?

- Fyller dere hele hullet i skaftet med lim? På Lightning Rod`n er hulrommet over halvmeteren dypt. Går jo med seriøse mengder epoxy i så fall.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

En gammel Berkley Lightning Rod fikk nytt liv i går.[ :) ] Kappa og kosa meg. Et par ting jeg lurer på:

- "Forer" dere ut toppdelen som skal ned i håndtaket for å få den sentrert? Jeg gjorde ikke det og fikk jo derfor ikke sentrert stanga i håndtaket. Vet ikke om det gjør noe men det ser jo ikke så ille profft ut...

- Regner med det er tokomponent epoxy som gjelder? Brukte selv en variant med dobbel sprøyte. Slet litt med å få guffa ned i hullet i skaftet. Er det kanskje en ide å varme opp limet for å få det til å renne lettere?

- Fyller dere hele hullet i skaftet med lim? På Lightning Rod`n er hulrommet over halvmeteren dypt. Går jo med seriøse mengder epoxy i så fall.

- Håvard

Jeg forer alltid opp, enten med tape (hvis det ikke er mye) eller så lager jeg kryssurringer med hyssing eller tynt tau. Da er du garantert at stanga blir senterert. Ellers bruker jeg epoxy - men helst en ikke altfor hurtigherdene, 6-timers er ok å bruke.

Tapen legges i så fall i seksjoner oppover og når den nederste er tilpasset lar jeg det bli et opphold til neste tapesurring og tilpasser denne - og fortsetter sånn oppover. Jeg passer på å få siste surring i overgangen mellom bunndel og toppdel slik at det blir teit og fint der (tross alt det punktet som er mest utsatt for belastning). Har jeg god tid og er nøye rubber jeg litt på lakken i mellom for å få bedre vedheft på epoxyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.