Gå til innhold
Fiskersiden

Kort ul tur


tryta
 Share

Recommended Posts

Etter en særdeles velsmakende fiskesuppe hos en bekjent,så fikk jeg rykkninger i venstre armen...

Eneste kur mot slike rykkninger er å fiske til krampa slipper taket,og at nærvene kommer i balanse igjen.

Førstemann til å hilse på en Lille-my 1,5gram,ble en bitteliten sø.

35631_s.jpg

Nestemann ut var en brunørret.

Ganske artig på lett utstyr med en 3gram panter i enden av senen.

35632_s.jpg

Smellfeit og kampvillig. Ikke værdens beste bilde,men den kom seg kjapt uti igjen.

Vekten var under kiloen.

35633_s.jpg

Etter knapt 20 kast totalt,så tvinnet sena seg.

Jeg kjøpte noen dyre svirvler som jeg ble anbefalt,og da mener jeg dyre :D

Denne søpla ødela resten av fisketuren for meg,samt at jeg mistet en splitter ny panter spinner til 45 spenn.

Sena tvinnet seg rundt stangtuppen og spinneren satte seg fast i bunnen.

2 svirvler forsvant når jeg åpnet den tåpelig konstruerte pakka.

35634_s.jpg

Humøret var ikke helt på topp etter å ha måttet avbryte fisketuren,men brunørreten hjalp godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk ja :D

skal lure bestemora til den på torsdag ;) har ikke verdens beste erfaring med de svirvla jeg heller... men dyre er dem!!

Til torsdag håper jeg på regnbue ørreten,så du kan for all del kose deg med bestemora til prikken jeg fikk i kveld :)

Det blir berkly kulelager og rappala hempe til torsdagen,for owner suger big time.

Fisken var overraskende sprek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til torsdag håper jeg på regnbue ørreten,så du kan for all del kose deg med bestemora til prikken jeg fikk i kveld :P

Det blir berkly kulelager og rappala hempe til torsdagen,for owner suger big time.

Fisken var overraskende sprek :)

Skal og vil ha regnbue jeg og ja

:)

Du får komme deg ut i snikkabui du nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Moscaspinnere mye til laks og fått noen lakser på de i årenes løp. Uten hvirvel tvinner de sena ganske mye så bruk av svirvlel føles naturlig å bruke - men jeg har aldri fått en eneste laks på spinneren mens jeg har brukt svirvlel foran :) , uansett om jeg har hatt svirvlelen rett foran eller 1 meter foran spinneren.

Nå er det såpass lenge mellom hvert laksehugg at det er umulig å si sikkert om det bare er tilfeldigheter eller om det "er noe", men jeg har i hvert fall gått over til å ikke bruke svirvlel og heller rette ut tvinnet hvert kvarter (eller når jeg merker at det trengs). Å rette ut tvinnet er en enkel sak - det er bare å slippe ut 40 meter snøre (uten noe i enden) i strømmen så retter det seg ut på kort tid (litt vrient å slippe ut sene dersom du har ventet for lenge og det har blitt sinnsykt mye tvinn, men det går da også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag snek Fredz seg en liten tur til plassen som vi hadde spottet en kraftig plugg på torsdagen.

Den torsdagen så gapte fisken over spinneren min,men desverre så var den for lur for meg.

På fredag ringte han meg og sa: Det var ikke brunørret den vi så,det var en regnbueørret :unsure:

Han hadde plassert en marktugge rett foran gjemmeplassen. Litt over 1,5kg veide den.

Fisken ble skånsomt sluppet tilbake,da fisken i dette området svært ofte har mark/parasitter i kjøttet.

Til uken er håpet at datteren min og jeg kan få stifte bekjentskap med regnbueørreten.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :lol:

her er fisken roberto.. var en herlig fight på 6" ul stanga... litt redd for sena men det gikk bra.

Hadde på en som var STØRRE...mye og... rasa ut og rundt noen steiner og sena røyk...men men...

Da får Amalie ta den ;)

Bildet er tatt med mobben så kvaliteten er så som så...

35995_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med flotte fisker. hvor er det disse ble fisket opp ???

Den plassen forblir hemmelig :)

Stammen er liten og det er endel mark i fisken.

Eneste hintet tidligere i tråden-Det er i Larvik kommune.

Herlig fisk Fredz,vel fortjent siden du lot meg få prøve meg på den først.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.