Gå til innhold
Fiskersiden

4 dager på jakt etter sø!


troll12
 Share

Recommended Posts

Etter å ha tittet på langtidsvarselet hvor det ble meldt knallvær hele uka, så bestemte jeg meg for å prøve å jakte litt sø igjen! Blitt lite fisking på meg i det siste, så får ta det igjen i høst! :(

Fredag, Mandag og Onsdag ble det Øketangen. På Fredagen var jeg ute i 3 tiden, og allerede på 2 kastet var det fast fisk! En liten sø som tok en mickey finn. Så ble det stille en lang periode, føre det ble litt liv på kvelden igjen. Da hogg det til igjen, og etter en morsom fight med en utrolig sterk fisk, så var dagens 2 sø i håven! :D

Utrolig fight fra denne karen.....

121020072019mgIxUzXcMzKBvRwspM.JPG?73

Været var nydelig denne dagen...

121020072035CpT9OtvJSi79ujxSBP.JPG?52

På Mandag skulle fiske bli enda bedre, var litt tidligere ute denne dagen, og det første jeg så når jeg kom frem til fiskeplassen var 2 pene vak på perfekt kastelengde, med skjelvende hånd og bankende hjerte prøvde jeg å presentere flua uten å skremme fisken........men det gikk dårlig!! Må nok øve litt mere på presisjonskasting!

Men ikke lenge etter satt dagens første, som jeg mistet like etter, ikke store fisken heldigvis....

På kastet etter satt den igjen, denne var litt større og ble med helt inn til håven!

Hadde flere hogg etter denne, og så flere vak, men ingen flere ville være med helt inn, så det ble et par timer med mye banning og bytting av fluer.....

Litt mat og drikke føre kveldsrushet.....

1210200720222dNxW6DC8FTIOWBV4i.JPG?10

Fisket tok seg opp igjen utover kvelden, så det ble totalt 5 sø denne dagen, og det er jeg godt fornøyd med! ;)

En av dagens sø....(ikke lett å ta bilder alene...)

121020072044XQAtVfwDhalROBSdWJ.JPG?46

All fisk ble satt ut igjen!

Etter det gode fiske på Mandag valgte jeg å dra til Øketangen også på Onsdag. Som de to tidligere dagene var det mye liv når jeg kom i 3 tiden. Så flere vak og etter bare 5min satt den første! 10min senere fikk jeg en til, men etter dette ble det stille! Merket ikke noe mere resten av dagen....

Dagens første.....

121020072017uituRYmjeMPHhyz9Kr.JPG?91

Og dagens andre....

121020072035oYUluDaanvXzqOBmoy.JPG?66

Denne dagen traff jeg også en som var ute med sild og dupp, som fortalte meg at 17 mai var han med på å håve en sø på 5250g her ute!! :o Noen som vet noe mere om den fisken??

Tok en liten tur innom Dusa for å prøve kveldsfiske på vei hjem, men der var det ikke noe liv!

Dårlig med fisk, men en fantastisk kveld på Dusa....

121020072051tlYebEeUFdMsOttmqg.JPG?45

På utkikk etter storfisken....

1210200720044Q3EwTTjufKXMJdN6L.JPG?23

Idag (Fredag) bestemte jeg meg for å prøve Jeløya, men det ble en mislykket tur! Når jeg kom fram og skulle rigge utsyret, fant jeg ut at jeg hadde glemt flueboksen hjemme.... Er det mulig....

Fant noen gamle rustne fluer i en slukboks jeg hadde i sekken, og bestemte meg for å prøve noen kast. Men ikke lenge etter jeg hadde vadet ut til livet, klarte jeg og miste balansen og fikk meg en ufrivillig og meget kald dukkert!! Vadebuksa fylte seg med vann, så det var bare å komme seg på land og sette seg til tørk.... Ble lite fiske idag, så får prøve en ny tur imorgen! :)

Glad og fornøyd her, men ikke lenge etter ligger jeg og svømmer.... ;)

1210200720088XWhKE4OPyp93517SU.JPG?40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har gått hele strekket langs strandlinjen derfra og helt ned til kanalen de siste par helgene. Mange flotte områder! Jeg har også funnet noen gode hotspots :excl: Det kan lønne seg å være ute tidlig, jeg har hatt bedre uttelling på morgen/formiddagsfiske fremfor skumring/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.