Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilket pålegg foretrekker du?


toppknot
 Share

Recommended Posts

Selv liker jeg banan på brødskiva eller knekkebrødet.

Snøfrisk med tomat seiler opp som en liten favoritt,tett fulgt av karbonade med vårløk.

....Noen flere enn meg som savner det smørbare bananpålegget Banos,forresten?

Banos fikk jeg tak i senest i sommer så det har vel ikke gått ut av produskjon etterpå håper jeg. Det bor mange gamle minner i en boks med Banos gitt....

Ellers er brødskive med smør skåret med ostehøvel og brunost skåret med kniv favoritten om dagen. Trenger ikke være så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "mobbet" på barneskolen fordi jeg hver dag hadde banan på brødskiva, med en dært rødtopp i midten. Det er vel ingen som vet hva rødtopp er idag, ja den originale med fersken og greier.

Mobbing er jo ofte et resultat av misunnelse :blink:

Så det endte opp med at gutta i klassen bommet meg for brødskiver med nydelig banan/rødtopp :blink:

Men det er nå ikke å forakte fersk grovbrød med ovnsbakt leverpostei (nyåpnet) med rødbeter heller !

Eller skikkelig muggost, det er herlig det !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familjens röd vinbärsgele eller Løiten Ripsgele, Lidl kirsbærsyltetøy eller Nora aprikossyltetøy på rista brød. :D Eller Strandamår med som Karleif påpeker; et godt underlag Brelett. Jädersylte med ferskkvarnet pepper og salt på ferskt brød!

En gammel favoritt er Gilde salami, Norvegia og bringebærsyltetøy på samme skive. :D Fin kombinasjon mellom søtt og salt med osten som buffer.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det blitt av HAPÅ m/sjokoladesmak???

Den var en killer på barneskolen husker jeg. Nå er bare karamellversjonen å oppdrive, og den er ikke i nærheten.

Underskriftskampanje for å få tilbake sjokoladeHAPÅ:

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=1276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.