Gå til innhold
Fiskersiden

betaling med visa..


bsalte
 Share

Recommended Posts

Sitter å prøver å handle litt på nett..... får det ikke til!blir bedt om en sikkerhets kode som jeg ikke har.... er det slik at jeg må få dette i banken før kortet kan benyttes på netthandel? banken min tilhører terra-gruppen.dama mi har da bestilt litt av hvert uten noen spesielle koder... hun brukte post visa..... noen som har peiling,og kan oppklare for en grønn netthandler.. :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte norske web-butikker som brukersikkerhetskode.

Du skal taste inn kode som du får frem på kodegeneratorene som du bruker på internettbanken.

dvs når de ber om sikkerhetskode så slår du på kodegeneratoren, får frem en kode. Taster den inn og fortsetter.

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved navnetrekket ditt på Visakortet står det noen tall, det er helt sikkert de tre siste sifferene det blir spurt etter.

EDIT: Sakset fra Visa.no

"Hva er CVV2 eller Card Verification Value 2?

CVV2 er et 3 sifret sikkerhetsnummer som kortutstedere trykker på baksiden av kortet i signaturpanelet. Verdien som innhentes av butikker ved gjennomføringen av en netthandel eller telefonordre blir så verifisert av kortutsteder ved autorisasjonsforespørselen.

Feltet brukes med andre ord som ett verktøy for å redusere svindel ved transaksjoner hvor kortet ikke er tilstede. Dette gjøres for å beskytte kortholder mot misbruk da kortholder må ha kortet i hende for å kunne oppgi verdien ved bestilling. "

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp trond,jeg ble bedt om dette oxo fra terra.... men etter dette ble det spurt om en kode og et passord... grrrrr :D he he ikke lett å være grønn az. var forøvrig elkjøp jeg prøvde meg på.dama må ha ny telefon... en samsung x 830.... jålete greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det var CVV koden som det var spurt om, men det pleier alltid å være godt forklart hvordan man finner frem til den. Regnet med at bsalte hadde funnet ut at det.

Ut fra spørsmålet så regnet jeg med at det var den norskebetalingsløsningen for norske kort

Netaxept eller BankAxess husker ikke navnet i farten. Dersom jeg bruker Visakortdelen på mitt DnB bankkort så må jeg taste inn sikkerhetskode (6 siffer) på brukersteder som benytter denne løsningen.

Er det CVV sifrene så er det jo bare å lese de av på kortet, men som sagt sånt pleier å være godt forklart.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg fikk en 4-sifret kode fra banken min, brukskontoen min som aller helst skal ha en positiv balanse... :) Denne skulle benyttes ved første gangs bruk for handling på nett.

Jeg har imidlertid også rene kredittkort - og der er det CW-koden som oppgis ved netthandel. Men muligens det er forskjellig praksis som brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BankId har (enda) ikke noe med sikkernetthandel og VISA å gjøre.

Bsalte, ta kontakt med banken din (sånn siden du ikke har nettbank.. haha er det mulig forresten?? Dama som betaler regninger eller? avsporing... sorry).

Inne på nettbank for de som har valgt samme løsning som den banken jeg jobber for har man et valg som heter "Kort", der kan man selv lage ett passord for sikkernetthandel. Dette passordet er det som blir spurt etter.

Din bank må hjelpe deg med dette bsalte, siden du da ikke klarer å gjøre dette selv UTEN nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.