Gå til innhold
Fiskersiden

Utdrikknigslag med Jerkefiske! (Lettaste Døsen, stakkars..)


Recommended Posts

Lettaste Døsen skal drikkes ut helga 2-4 Nov. "Laget" har leid et par hytter på Utvika camping, ved Tyrifjorden, og tilbringer helga der.

Min plan var å få til gjeddefiske for Lettaste Døsen på Lørdagen (3 Nov), helst i "rekordfjorden" Steinsfjorden, siden Lettaste Døsen har mumlet kontinuerlig om dette siden han fikk sin første gjedde. Siden dengang har Lettaste Døsen invistert tungt i jerkeutstyr, og er nå, utstyrsmessig, "fullboren" jerkefisker. Han må på Steinsfjorden!

Jeg fikk leid en 12 fot Pinoeer (herregud....) med motor på campingen, men innser at det er for dårlig. I tilegg har ingen av oss noe som helst peil på hvor vi evt. skal fiske.

Lettaste Døsen, jeg, og en rullingsrøykende stril, vil gjerne utpå denne dagen. Er det noen her på forumet som kan stille som kjentmann med båt? Jeg kan love gratis drikkevarer og godt humør, og vi dekker sef. drivstoff. Vi har alt vi trenger av stenger, baits og utstyr.

Vi trenger ikke å bli plukket opp ved Campingen, jeg kan "bile" Lettaste Døsen og strilen hvorsomhelst ved Steinsfjorden/Tyrifjorden.

Noen som vil være behjelpelig med å gi Lettaste Døsen den store gjedda før "hymnens kjettinger" lenker mannen til hus og heim? ;-)

Endret av Pingvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så veldig hemmelig opplegg eller?

:ph34r:

For alle andre i laget, unntatt Lettaste Døsen og meg. Selv forloveren vet ikke dette. :P

Lei båt her killer.

http://www.tyrifiske.no/utleie.htm

De har med ekoldd,30hk stangholdere med mer.

Har sett muligheten, men tror det ville fort endt med "vasing" rundt omkring, uten mål, mening, og resultat. Da er nesten Pinoeeren like greit :-/

Men hvis en kjentmann melder seg så kan vi sef. leie en en ordentlig båt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasser er vel egentlig det minste problemet. Det skal jeg kunne hjelpe dere med. Kan desverre ikke stille med båt, da jeg er på et veldig festlig lag den lørdagen. :ph34r:

Hvis noen sitter på koordinater så har jeg GPS, da er vi godt i gang (PM). Noen tips om baits som duger i området/sesongen vil jo også være velkommen "nødhjelp". :-)

Dorging ville på en måte være litt for enkelt, og Lettaste Døsen liker det lite, til jerking så må vi vel ha noen "spotter". Kan ikke bare legge oss utpå og jerke i hytt og vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sitter på koordinater så har jeg GPS, da er vi godt i gang (PM). Noen tips om baits som duger i området/sesongen vil jo også være velkommen "nødhjelp". :-)

Dorging ville på en måte være litt for enkelt, og Lettaste Døsen liker det lite, til jerking så må vi vel ha noen "spotter". Kan ikke bare legge oss utpå og jerke i hytt og vær?

Nå er steinsfjorden egentlig veldig takknemlig når det gjelder fiskebare jerkområder, så ved litt hjelp skal det veldig veldig mye til for dere å fiske feil. :ph34r: Det er store samenhengende fiskbare områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er steinsfjorden egentlig veldig takknemlig når det gjelder fiskebare jerkområder, så ved litt hjelp skal det veldig veldig mye til for dere å fiske feil. :ph34r: Det er store samenhengende fiskbare områder.

Høres bra ut! Noen som tar seg bryet med en "Printscreen" på www.norgeibilder.no, samt noen markeringer av områder? (Lime inn i feks. Paint, og markere der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med strippere og øl ?

Utdrikningslag på sjøen går ofte galt !

Før vi "så lyset" (slutta å dorge) var mange av gjeddeturene mer å regne som drikkelag, med snøret ute ;-)

Eneste uhell jeg kommer på er vel at mannen, med fast post på fordekk, trøkka inn rutene i overbygget hver gang, og en gang vi mista 1/2 flaske kvalitetsbrennevin i vannet, som aldri dukka opp igjen.

Men nå er vi godt voksne, har ikke vært en full mann i båten siden en av naboene mine praia meg midtfjords i sommer (han og kona var ute i kanoen, han padla kona i land i en fei når han så at jeg kom ;-). Og "tvang" i meg hjemmebrendt helt til sola gikk ned. Fant nesten ikke veien hjem i mørket.. :glare:

Bra Langen er smal...

Denne tråden har eg aldri sett :)

Anar GT og kortleik ...

Frykt ei. Du kan være sikker på at jeg ikke kommer til å ligge en hel helg ved Tyrifjorden uten å prøve på gjedda.

Om så gjelder så får det bli med Pioneer (herregud...., :o igjen) 12 fot og 6hk. Er ikke lange biten opp til Steinsfjorden, helt sikkert kortere enn det vi pleier å gå i Langen. Så det er bare å pakke jerkekittet, varmedress og regntøy, det blir gjeddefiske uansett. :)

(Ligger i korta at jeg vil trenge en luftetur på Lørdag, og du vil sikkert sette pris på det du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.