Gå til innhold
Fiskersiden

Storoppgjør i Rogalandscupen i dag


Karleif
 Share

Recommended Posts

I dag er det duket for finale i den mest prestisjefullte fotballturneringen i nordlige deler av Europa. Slaget står mellom min barndomsklubb Undheim IL og Avaldsnes fra nordfylket. I følge sikre kilder reiser halve bygda fra Undheim nordover nå straks. Samtlige med ølpose. Det blir nok god stemning på bussturen hjemover der vil eg tru.

http://jbl.no/modules/module_123/proxy.asp?C=23&I=22832&D=2

Klarer Undheim å score på alle straffene før kampen, kan det bli spennende. Ellers trur eg nok Avaldsnes stikker av med pokalen. for odrens skyld. Undheim spiller i 7. divisjon. Avaldsnes i 3.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og Randaberg har vel en 2-1 ledelse å gå på, hvis eg ikke husker feil. Blir ikke overrasket om Randaberg blir å finne i tippeligaen innen 5-6 sesonger.

Har jo spillere som har erfaring på langt høyere nivå. Kan jo nevne bla.

Peter Rnkovic eks. Godset

Bjarte Lunde Aarsheim eks Viking og Start

Øyvind Svenning eks. Viking

Mohamed Akar eks. Viking

Dette er en klubb som virkelig satser for å bli en toppklubb i Norge, og med Acta i ryggen, skal det vel ikke stå på kapitalen. Det ryktes jo att Lunde Aarsheim og Svenning har millioninntekt i klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for Avaldsnes så stiller selvsagt jeg på sidelinja (med kamera)...

Karleif, jeg vet ikke hvilke informasjon du har om Avaldsnes sine tidligere kamper i R-cupen, men keeperen Rune Solhaug har vel redda over 50% av straffene :) Sauda klarte bare å score på en...

Så det skal bli tøfft for Undheim dette, fordelen deres er at Avaldsnes sliter litt med skader og spillere som har gitt seg (av forskjellige grunner) midt i sesongen i år, bl.a terrieren på midtbanen Ronny Rasmussen, og den tidligere FK Haugesund spilleren Geir Tharaldsen.

Men vi har da ett par eks. FKH spillere og vise dere allikevel, samt noen fremtidige FKH spillere :)

Velkommen

Svenning var i RBK ja,

Desverre så må Kopervik klare seg uten min barndomskamerat og eks Viking-spiller Idar Mathiassen, som har vært Koperviks klart viktigste spiller i år!

37119_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15058/37119.jpg

Her er Koperviks Idar Mathiassen i duell med Avaldsnes unge og lovende Martin Vevatne

37120_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15058/37120.jpg

Og her Avaldsnes trener Øyvind Larsen(t.v) i kamp mot Vea

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgas opprykkskamp mellom Randaberg og Kopervik er nok den absolutt viktigste kampen.

Synd at Kopervik må klare seg uten et par toppspillere :) , men de kan klare seg mot pengebingen fra sørfylket.

Men jeg må jo få med meg hva som skjer i cup'en også, selv om jeg ikke vet hva bøndene fra Undheim står for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da va kampen avgjort... som Karleif antyda så kunne bondetampene ta straffer.. utenom det så kunne de pælme ballen og takle hardt (til tider stygt :P

De starta med 4 straffer (pga divisjonsforskjell), Avaldsnes keeper redda 1 av dem, og det stod dermed 0-3 til Undheim ved kampstart. Det gikk omtrent 24 minutter så var det 3-3... Resultatet stod seg til pause, og Avaldsnes score ikke lenge etter pause 4-3. Og det ble reslutatet. Undheim hadde ikke en eneste stor målsjanse... i det meste 1 halvsjanse.

Dommeren var til tider hårreisende dårlige!

37173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gikk som det måtte gå. Ikke uvanlig att det blir endel stygge taklinger når der er så stor nivåforskjell mellom laga. Det dårligste laget mangler mye tempo, og har en tendens til å komme litt sent inn i taklingene :) Synst Undheim gjorde en hederlig innsats hvis en ser på resultatet. Tipper partyfaktoren var rimelig høy i bussen på vei hjemover.

Muligens drita full før Arsvågen.

Edit: Hadde lagt opp grunnet skade 2 måneder før laget mitt som den gang var Kåsen slo Viking i finalen i Rogalandscupen. Husker ikke hvilket år det var, men "Bolten" i målet til Kåsen spillte sin livs kamp :lol:

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår mye i Rogalandsfotballen denne helgen. Akkuratt nå spiller Sandnes Ulf kamp mot Arendal. Hvis Sandnes tar poeng så spiller dei i 1. divisjon neste sesong. Da har vi vel 3 Rogalandslag i den neste øverste divisjonen.

Får bare legge til att stammen i Sandneslaget er avdankede Brynespillere...

Edit: Da er kampene slutt, og vi kan grattulere Sandnes med ett lag i Adeccoligaen, og Randaberg med opprykk til 2. divisjon.

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Håper du er inne på det rette Karleif, han karen der skulle vert murt fast i gulvet på nermeste fengsel.

Men Randaberg fikk jo en del av showet så lenge det varte :) tviler på at det varer noe særlig lenger.

Spørsmålet er jo om hvem som skal lønne de overbetalte spillerne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.