Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som vet om en Hansvik 21 Combi til salgs?


Scotty
 Share

Recommended Posts

Gjest La Dolce Vita

Var inne på Topp Fritid i går och kollade en Ocqueteau 540. Riktigt fet båt! Mycke fina utrymmen och framförallt: Inga lösa grejor typ kapell och annat trams som slår sig löst i hård vind eller grov sjö. Bred och fin botten längst bak ( utvändigt ) med en ganska fin vinkel i fören. Som Steinar säger, ingen hög fart i kraftig sjö men bättre fiskebåt får man leta länge efter. Akterutrymmet är perfekt för fiske med gott om plats för riggar, betesboxar osv. Den båten jag tittade på gick för dryga tvåhundringen med ny motor, fett ekolod, ankar vinsch och en del annat smått och gott. Du hittar inte en liknande båt med samma egenskaper och utrustning för dom pengarna.

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

595/615 har jo samme skroget-båten er ganske flate med dyp kjøl-meget sidestabil båt med høy bæring. 2mann kan lene seg utover siden-uten att båten tilter.Båten slår endel i høy fart i grov sjø-grunnet flat bunn, men få kjører i 20 knop i 1,5-2meter sjø. Innredningsmessig så er jo 615 turbåten og 595 fiskebåten-men med muligheter for egne løsninger i hytta. Bedre sjøskrog i lav fart skal du lete lenge etter...Ihvertfall hvis du skal ha mulighet til å traile båten.

Uteplassen er på drøye 4m2-så d er plass nok* D er plass til 4 mann inne i hytta. Samt 2 gode sengeplasser.

Begge modellene går lett i plan med 70hk og 2mann.Planingsterskelen er på 14knop:) Toppfart med 70hk er 24knop og 90hk 28knop-med 2mann +200kilo med Tomicplugger* Jeg har 70hk sjøl og synes den gjør jobben bra nok.

Lurer du på mer ang båten så ring meg.

mr.Scotty

sitat:Opprinnelig postet av Tor Inge

Er også på jakt etter en slik båt, men har nå også begynt å snuse litt på Ocqueteau 595/615. Noen som har prøvd/sett den og kan si noe om størrelse på uteplassen, stabilitet etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scotty ER forhandler av "åkketå" båtene...bare fyr løs til han hvis dere lurer på noe[ :D ]

Avd leder fiskeavdeling Topp Fritid er han også[ :D ]

Går det bra om dagen scotty??[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Blydonkern

Scotty ER forhandler av "åkketå" båtene...bare fyr løs til han hvis dere lurer på noe[ :D ]

Avd leder fiskeavdeling Topp Fritid er han også[ :D ]

Går det bra om dagen scotty??[8D]

Noe som skurrer her, er forhandler av "åkketå men leter etter en hansvik 21 [?][?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye bleieskift,tåteflasker og smokker...[ :o )]

Har fått innvilget fisketur i romjula..[ :D ] Da blir d Åmål for alle penga! Gleder meg-blanket jo sist tur -så må jo ta revansj med laksene der.

sitat:Opprinnelig postet av Blydonkern

Scotty ER forhandler av "åkketå" båtene...bare fyr løs til han hvis dere lurer på noe[ :D ]

Avd leder fiskeavdeling Topp Fritid er han også[ :D ]

Går det bra om dagen scotty??[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at åkketå er sidestabil i grov sjø er ikke riktig.Der er hansviken mye bedre.Grunnet lengre kjøl.Åkketå er en bra familie/dorge båt med greie sjø- egenskaper.Beason er mye bedre båt i grov sjø.

I høst fisket jeg med min rana 17 i mellerud med vindstyrke 10-12 m øst.Da var det flere av de bilde skjønne båten som måte gi seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke no med att de båtene du kaller bilde skjønne båter ikke er bra i grov sjø.Det er heller det att det er mange som ikke liker å fiske i grov sjø,det er ikke så veldig morro å holde seg fast mens mann kjører fisk.Har selv fisket i vindstyrke over 12m!!! i Åmål... Det er mange som synes kosen med en fisketur blir borte i fiske i grov sjø. Båten jeg hadde før var en Mørebas 17fot,tung båt som ligger godt i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.