Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaring med dette settet?


Gjest Mats M
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med DETTE settet?

Vurderer sterkt og kjøpe 2 sett.

Kjempestenger, både til karpefiske og til kystmeite.Har tre selv (dog med Shimano baitrunnere på), og kan varmt anbefale dem. Har også tre av de snellene i 2000 størrelsen, og de kan også anbefales. Fin jevn gange på baitrunneren, god brems og god byggekvalitet.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke mere til for å få deg gira på kystmeite altså :) Kjenner ikke til settet, men eg håper du begynner med kystmeite. Ett enormt potensiale i området du bor på, og eg vil vel tru att du blir totalt hekta etter ett par turer :P Du må iallefall ikke kjøpe noe spinklere enn 3lbs stenger til det området du skal fiske i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestenger, både til karpefiske og til kystmeite.Har tre selv (dog med Shimano baitrunnere på), og kan varmt anbefale dem. Har også tre av de snellene i 2000 størrelsen, og de kan også anbefales. Fin jevn gange på baitrunneren, god brems og god byggekvalitet.

Mvh Oz

Ok så stengene er kanon. Er kystmeite jeg primært kommer til og bruke de til.

Det skulle ikke mere til for å få deg gira på kystmeite altså :) Kjenner ikke til settet, men eg håper du begynner med kystmeite. Ett enormt potensiale i området du bor på, og eg vil vel tru att du blir totalt hekta etter ett par turer :P Du må iallefall ikke kjøpe noe spinklere enn 3lbs stenger til det området du skal fiske i.

Hehe jeg har sikla på kystmeite en god stund og etter jeg så hva du fikk rett utenfor døra mi nesten så må jeg jo bare ;) Tror du jeg bør velge hakket større en 3lbs? Hvordan er 3,50lbs på litt mindre fisk? Vil ha stenger som flexer godt med mindre fisk i tillegg til at de må klare noe stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så stengene er kanon. Er kystmeite jeg primært kommer til og bruke de til.

Ja, de er gode. Og tåler temmelig mye påkjenning. Sjekk her:

lsh87axrgkk

Hehe jeg har sikla på kystmeite en god stund og etter jeg så hva du fikk rett utenfor døra mi nesten så må jeg jo bare :) Tror du jeg bør velge hakket større en 3lbs? Hvordan er 3,50lbs på litt mindre fisk? Vil ha stenger som flexer godt med mindre fisk i tillegg til at de må klare noe stort.

Tipper 3lbs vil holde. Ingen grunn til å overdrive heller. husk at norgesrekorden på havål er tatt på ei 2,5lbs karpestang...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyk flex :) Så ut som at de tåler en del ja. Da vet jeg hvordan stenger jeg skal ha. Jeg liker ikke og overdimensjonere utstyret så jeg tror en 3lbs blir passe.

Så var det sneller da, vil de snellene som er i settet holde? Jeg vil ha noe som fungerer i noen år. Eller bør jeg kjøpe 2 shimano baitrunnere?

Hvilken snellestørrelse er passe på denne stangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyk flex :) Så ut som at de tåler en del ja. Da vet jeg hvordan stenger jeg skal ha. Jeg liker ikke og overdimensjonere utstyret så jeg tror en 3lbs blir passe.

Så var det sneller da, vil de snellene som er i settet holde? Jeg vil ha noe som fungerer i noen år. Eller bør jeg kjøpe 2 shimano baitrunnere?

Hvilken snellestørrelse er passe på denne stangen?

Shimano baitrunnere er bedre, men disse skal nok holde en god stund, om de blir behandlet bra. Det er robuste og fine sneller. str 5000 tror jeg skulle passe greit. Går du for Shimano sine, anbefales 8000. Da er du temmelig godt skodd.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for de Viva-snellene. Takk for hjelpen så langt.

Edit: Hva er letteste og tyngste anbefalte søkkevekt på denne stangen?

3lbs? ville ikke dratt på med mye mer en 100 - 125. Men har ikke prøvd å utfordre den på det skikkelig, så jeg tør ikke si noe om det i grunn...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for de Viva-snellene. Takk for hjelpen så langt.

Edit: Hva er letteste og tyngste anbefalte søkkevekt på denne stangen?

Har brukt Tatics 2000 denne sesongen, og er godt fornøyd. Litt mer motstand på baitrunner'n enn Shimano.

Bruker 3lb Milo Helios, antagelig litt høyt klasset. Nøler ikke med å dra til det jeg kan med et 100grams søkke på disse. Drar i vei godt over 100 meter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er veldig lett så vet du hvordan stabiliteten på den er? Jeg kommer til og modde for bruk av nappvarslere, er det noen som har gjort det med denne?

Vinglete og ustabil. Anbefales ikke. Gå for Mustad sin istedet. Den er det flere som har montert nappvarslere på, og det er ikke noe problem.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinglete og ustabil. Anbefales ikke. Gå for Mustad sin istedet. Den er det flere som har montert nappvarslere på, og det er ikke noe problem.

Mvh Oz

Rake motsetningen av min erfaring gitt. Har kun positive ting å si om denne. Er flere her nede som i senere tid har gått til anskaffelse av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinglete og ustabil. Anbefales ikke. Gå for Mustad sin istedet. Den er det flere som har montert nappvarslere på, og det er ikke noe problem.
Rake motsetningen av min erfaring gitt. Har kun positive ting å si om denne. Er flere her nede som i senere tid har gått til anskaffelse av denne.

Her var det forskjellige meninger gitt. Har du denne Wilhelm? Har du sett varslere montert på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det forskjellige meninger gitt. Har du denne Wilhelm? Har du sett varslere montert på denne?

Er du litt fingernevig er det ingen problem å montere feste for varslere på denne, evt kan du også fastmontere varslerene, men da blir du låst til kun denne podden.

Anbefaler at du får tak i muttere med riktige gjenger, eller enda bedre, kapp til 2 baksticks i ønsket lengde og monter inn disse, da har du riktig "muttere" til å feste varslerene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt fingernevig er det ingen problem å montere feste for varslere på denne, evt kan du også fastmontere varslerene, men da blir du låst til kun denne podden.Anbefaler at du får tak i muttere med riktige gjenger, eller enda bedre, kapp til 2 baksticks i ønsket lengde og monter inn disse, da har du riktig "muttere" til å feste varslerene i.

Har du en link til hvem banksticks som er egnet til dette? Så du hadde mange forskjellige typer og lengder osv.

Ja jeg har denne poden. Når jeg har behov for varslere, bruker jeg istedet skypoden Men som avkroken sier, er ikke dette noe problem

Skypod er litt over mitt budsjett gitt. Men jeg skal nok få varslerne fast på et vis. Sveiseapperat og vinkelsliper fiskser det meste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.