Gå til innhold
Fiskersiden

RIP Trond Kirkvaag


PRH
 Share

Recommended Posts

Ja, dette var så trist. Det vil aldri bli noe mer Grove i Sport & Dill Studio som skal setje så stutt og snøgt over til den store utandørs ventehallen der nede i Dortmund, ingen Fransk i Bare Vissvas som tomprater om flyskrekk og ber folk med telefonskrekk ringe inn for å delta på neste program, ingen professor Jævel som snakker om den universelle sweeper Jesus Kristus som ikke bare scorer med hodet men også med hjertet, ingen professor Finn U. Grisk som snakker flytende kajakk - det sjeldne eskimospråket, og heller ingen bygdeskremmer Helgrim Berg. Vi gråter nå. Vi har mistet den største av dem alle. For Trond Kirkvaag var et unikum, og i særklasse den største komikeren Norge noen gang har fostret. Ingen har vært i nærheten. Og ja, jeg vil påstå han ruver også i verdenssammenheng. Så selv om jeg gråter, så har jeg også evnen til å le av alle de gode minnene og alle de gavene Trond Kirkvaag har sjenket oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var så trist. Det vil aldri bli noe mer Grove i Sport & Dill Studio som skal setje så stutt og snøgt over til den store utandørs ventehallen der nede i Dortmund, ingen Fransk i Bare Vissvas som tomprater om flyskrekk og ber folk med telefonskrekk ringe inn for å delta på neste program, ingen professor Jævel som snakker om den universelle sweeper Jesus Kristus som ikke bare scorer med hodet men også med hjertet, ingen professor Finn U. Grisk som snakker flytende kajakk - det sjeldne eskimospråket, og heller ingen bygdeskremmer Helgrim Berg.

Det er jo bare å skaffe seg DVDene, da :P ................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å skaffe seg DVDene, da

Jo da, vi kan naturligvis gjenoppleve alle hans geniale figurer og parodier på DVD, men vi får dessverre ikke oppleve at det dukker opp noen nye. Trond Kirkvaag hadde en gudbenådet evne til å stadig komme opp med noe nytt, og som imitator var han ofte bedre enn originalen. Vi har heldigvis noen talentfulle imitatorer som kan ta opp arven etter Kirkvaag, men han vil alltid stå der som den største!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor komiker, hadde han vært britisk eller amerikansk, så kanskje han hadde fått den plassen på verdenskartet han fortjener.

Ellers så er jeg enig med Rune i beskrivelsen av hans rollefigurer. Stor humor!

RIP Trond K og takk for alle de øyeblikkene du gav oss. You'll never walk alone.

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.