Gå til innhold
Fiskersiden

Valg av surf-stang


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Må ha en stang til...

Hvordan er denne TO? Er det en stang for multiplikator sneller?

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...18d24215a83b8a4

Og er dette da stanga men for haspel?

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...18d24215a83b8a4

Hvordan er disse to stengene tror du sett opp mot denne: (13ft 3.25lb)

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...18d24215a83b8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei Shimano Surfstang på prøvetur i Etne sist uke.

Brukte 200grams søkke og kastet bra langt med den.

Problemet er at jeg ikke liker så tunge og stive stenger.

Mistet liksom kontrollen på fisken som da er hele meninga med fiske spør du meg.

Kommer nok til å kjøpe meg ei karpestang til, da Surfestengene passer best der størrelsen på fisken står i stil med stanga.

Det blir vel ei 3Ib eller 3,5Ib.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Hadde ei Shimano Surfstang på prøvetur i Etne sist uke

Var det beastmaster du testa?

Har selv beastmaster men har ikke fått testet den skikkelig ennå. Forstår poenget ditt med stivheten og tyngden, men det er vel kompromisset man er nødt til å inngå for å kunne nå så langt ut som mulig. Uansett gleder jeg med til å få testet stanga skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Skal ut i morgen og kaste litt mer med 3,25 Warrioren, og kan si litt mer om den da. Har vært ute en tur med den, men fikk ikke testet den på verken stor fisk eller testkasting. Skal prøve med kun søkke for å sammenligne kastelengder og følsomhet i forhold til 3 lb'en.

Høres bra ut, er den stanga som er mest aktuell tror jeg. Jeg har gjennomtestet FW 2.75 og liker den svært godt, men trenger noe hakket kraftigere til skatefisket mitt[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen:

Det var ei Beastmaster stang jeg prøvde ja.

Jeg kaster ikke noe særlig kortere med Warrior 3Ib med 150grams søkke på.

Men jeg må prøve den på noe dypere fiske i jula så får vi se hva det blir.

Alikevel er karpestenger mye mer behagelige å fiske med, surferne blir litt tunge og stive synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt en runde til med 3.25 Warrioren og er veldig fornøyd. Den kaster lengre enn 3-punderen, ca 80-90 meter med et vanlig overhåndskast med stort agn. Den virket litt ubalansert fordi snellefestet er på samme sted som 12-foterne, men dette er kompensert ved en mykere tupp, og stanga har derfor bra balanse både under kast og innsveiving. Den mykere tuppen gir også en jevnere innsveiving og god nappindikasjon. Synes den er bedre å fiske med enn 3-punderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

KIS : ett tips er å sjekke ut Baardsen. De har fått inn en del nye karpestenger.. tror og de skulle få inn surfstenger. Ellers så kan du jo få teste ut 3,5 pundern min (Milo)

Kommer meg nok ikke til baardsen før jul......du kan jo gi rapport om du er innom?

Milo stanga har jeg vel såvidt kasta med, men hvordan er den å kjøre fisk på, og hva er prisen? Har lite peng å bruke som vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga koster vel 1600 kroner... Og stanga er fin å kjøre litt større fisk på den! Den er helt fantstisk å kaste med (ihvertfall opp til 200g). Eneste jeg har å utsette på den er at det nedre håndtaket er litt langt når en kjører fisk, men på den andre siden så er det jo det som gjør at den er så god å kaste med.

Gi ett vink så skal jeg ta den med når vi fisker i romjula så kan du få testa den skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.