Gå til innhold
Fiskersiden

To-håndsstenger til laksefiske - NYTT INNLEGG


Tequila
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om jeg tør å spørre om råd igjen..... :D men tar sjansen.

Igjen så har jeg fått ansvaret for å kjøpe inn noe gavegreier (så det er ikke til meg, jeg vet hva jeg ville ha kjøpt), med begrenset budsjett.

Er det noen som kjenner til Vangen Phantom? Hvordan er evt. denne i forhold til GuideLine eller Lawson i samme klasse/prisklasse?

Er det noen som kjenner til Snowbee snellene? Hvordan er evt. denne i forhold til GuideLine?

Vet at det finnes linker om to-håndsspørsmål fra før, men ikke akkurat denne tror jeg!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nesten ta en titt på denne også.

http://www.prima-villmark.no/goxpage00000019dbp1058.html

regner med det er 607 stangen like under 1000 lappen du snakker om i første post.

Jeg vurderte denne selv tidligere, fikk vel da til svar at den var "grei nok" til prisen.

Takk for svaret og det var et godt tilbud.

Vet ikke hva slags Vangen Phantom den var men den kostet mer enn 1000,-. Det var vel det firedobbelte av dette ihvertfall. Det er denne tror jeg i 12,6 8/9 http://www.elbe.no/Produkter/Stenger/Fluestenger/561

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan som alltid anbefale Redington som et godt og billig alternativ. Spesielt godt om du sammenligner med andre stenger i samme prisleie. Og spesielt om du finner noen som har igjen den gamle serien daq disse er redusert i pris også. Du bør da havne mellom 2 og 3 tusen. Ligger vel på ca 2600 originalt de stengene...

Betegnelse: Redington DHRF 3-delt To-Hånds stang m/tube

Medium aksjon to-hånds stang. "5+" av 6 mulige poeng og "Beste Kjøp" i Alt om Fiske-test 2004.(Feilaktig kalt Redington Redstar). Tar godt en line# opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Men prøver samtidig å støtte litt lokalt næringsliv. Bestandig greit å ha fiskebutikker å stikke innom når man har mulighet og de fører ikke de stengene som dere nevner her. Og har ikke de salg så blir de lagt ned og vi må handle alt på XXL eller nettet.... grøss og gru!

Men jeg vurderer også selvfølgelig andre alternativer, men kan da ikke støtte den butikken.....

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Men prøver samtidig å støtte litt lokalt næringsliv. Bestandig greit å ha fiskebutikker å stikke innom når man har mulighet og de fører ikke de stengene som dere nevner her. Og har ikke de salg så blir de lagt ned og vi må handle alt på XXL eller nettet.... grøss og gru!

Men jeg vurderer også selvfølgelig andre alternativer, men kan da ikke støtte den butikken.....

Hei T!

Har prøvd akkurat den stanga du spørr om Vangen 12.6`

Ingen dårlig stang det, halvaksjon og rimelig jevn uten at den gir noe ekstra, skulle bare mangle til den prisen. Noe stivere i bunn enn det jeg liker, men absolutt ei bra stang som funker til formålet.

Har prøvd mange stenger jeg har likt bedre, men også mange som er betydelig verre. Midt på treet stang som jeg aldri hadde kjøpt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk TresBien - ingen andre som har noen råd/tips? Skal ikke handle før i januar.

En stang jeg liker veldig godt er 12.6`#8/9 til Slate AXP, suveren stang med "rett aksjon" dyp ca 3/4 aksjon og med skikkelig speytupp, perfekt balansert avstivet til vannkast. 10 års garanti og nå til sykelig bra pris på www.prima-villmark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dette er ikke lett. mye å velge i, mitt råd er få prøvd stenger, så er det litt lettere får deg,

det som passer meg eller andre, er ikke sikkert passer deg.det er et hav av stenger å farge der ute

å meste parten er laget over samme lest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Men prøver samtidig å støtte litt lokalt næringsliv. Bestandig greit å ha fiskebutikker å stikke innom når man har mulighet og de fører ikke de stengene som dere nevner her. Og har ikke de salg så blir de lagt ned og vi må handle alt på XXL eller nettet.... grøss og gru!

Men jeg vurderer også selvfølgelig andre alternativer, men kan da ikke støtte den butikken.....

Du kan jo farte rundt å prøve div forskjellig for så å be lokalforhandleren din bestille opp den stanga du er mest fornøyd med.. er ikke sikkert du får den prisen du ønsker, men du støtter ihvertfall de lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ja, jeg vet. Men prøver samtidig å støtte litt lokalt næringsliv. Bestandig greit å ha fiskebutikker å stikke innom når man har mulighet og de fører ikke de stengene som dere nevner her. Og har ikke de salg så blir de lagt ned og vi må handle alt på XXL eller nettet.... grøss og gru!

Men jeg vurderer også selvfølgelig andre alternativer, men kan da ikke støtte den butikken.....

HALLELUJAH!!!

Tenk om det hadde vært flere som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLELUJAH!!!

Tenk om det hadde vært flere som deg!

Takk! og jeg støttet butikken med 4500,- på det siste jeg spurte om - håper jubilanten blir fornøyd.

Alltid greit å ha noen å stikke innom når du ikke har lyst til å jobbe :P

Litt vanskelig å gjøre det med nettbutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.