Gå til innhold
Fiskersiden

Høyhastighets sluker


Lord Flashheart
 Share

Recommended Posts

Grizzly Salar M slukene tåler opp til 3knops fart, men noen som har erfaringer med lignende sluker en kan trolle opp mot 4knop?

Hvordan er Dimond King, Ismo Magnum, Northern King f.eks?

Apex i strl 5.5" og 6.25" kan vel og fiskes over 3knop om en bytter ut enkeltkroken med en treble i str 2. Men kan den trolles opp mot 4 uten å spinne?

Og det samme vedrørende wobblere og plugs, HVA kan trolles fra 3.5 knop og oppover? Ser for meg at tomic 5" classic med ST41BC str 2 muligens er en slik,samt Rapala Husky, tror Bomber legger seg over på siden

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto rettere slukene er, desto høyere fart tåler de. Et tips ellers er å klemme fast et stort splitthagl i krokbøyen.

Riktig balanserte vobblere tåler stort sett fart opptil 4-5 knop uten problemer. Legger de seg på sida er det bare å finne fram nebbtanga.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv møresilda går fint i vannet. Ville vel anbefalt 32 som en killer uansett årstid

Møresilda er super. Men for dorging i høy fart tror jeg man må kjøre på med gode kulelagersvivler + antikink, for min erfaring er at Møresilda snurrer veldig når farten er over 3 knop.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi trollet veldig fort med Tobis en gang (er ikke helt sikker hvilken fart vi hadde). Den er jo litt bøyd, så det kan være at den ikke tåler over 3 knop.... . Uansett den dagen tok ihvertfall 5 av 8 ørreter på den.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig "antikink" ?

Mulig navnet er feil... Det jeg tenker på er en styreplate, a la den som sitter foran på konvoier, som er formet slik at den motvirker rotasjon. Selv bruker jeg vanligvis paravan, og dorger sjelden over 3 knop. Men savnet etter høyere hastigheter har vært der, så jeg følger denne tråden med stor interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med trolling, men bruker Yo-Zuri wobblere under harling etter laks der strømmen er hard.

De fungerer utmerket der andre wobblere gir seg.

Interessant, med det finnes mange forskjellige Yo-Zuri wobblere, hva heter den Yo-Zuri varianten du bruker under harling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, med det finnes mange forskjellige Yo-Zuri wobblere, hva heter den Yo-Zuri varianten du bruker under harling?

Mulig jeg tar feil nå, men innbiller meg at den heter crystal minnow. Smal,svakt bananformet og meget liten leppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på yo-zuri er relativt høy, men så virker det som om kvaliteten er deretter. Er ikke så imponert over en del av bomber og rapala woblerne i så måte. Har hatt noen bomber woblere som har fått "slark" i nesa etterhvert (plasten rundt snørefestet har sprekt), og da er umulig å få tunet dem inn. Liming har ikke hjulpet særlig, det sprekker opp igjen for et godt ord. Mulig jeg har hatt uflaks, for jeg har ikke hørt om så mange klager på bomber ellers.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomber exalibur/pro klarer lett trolling opp til 5kn.Yo-Zuri også(vel og merke med den nye skjea)Troller med Husky 14cm i 4kn også o-problem,,,,, Strikepro 9cm sliter seiøst opp i mot 4kn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.