Gå til innhold
Fiskersiden

Nappvarslere


kjetillund
 Share

Recommended Posts

Er på utkikk etter nappvarslere. Har lenge hatt lyst på en receiver/trådløs løsning.

På Ebay får man 3 varslere+receiver for en slikk og ingenting, men tviler på kvaliteten.

Noen som vet systemet til Fox? RS, STR, MMXR.. Til hvilke varslere funker til disse receiverne?

RX kun til RX-varslere osv..?

Har sett på Alert-systemet til DAM, men vil gjerne ha muligheten for å kjøpe flere varslere hvis en skulle bli ødelagt.

Noen erfaringer? Er Fox mye bedre enn DAM/Ebaycrapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del muligheter får å gjøre enhver varsler med mini-jack trådløs. Dette bygger på at du kobler opp en radiosender i hvert uttak på varslerene dine og så mottar reveiveren dette.

Egentlig et dyrt og mindre elegant system, dersom du ikke allerede har favorittvarslerene som du ikke vil bytte ut.

RX-receiver funker til RX, MMXR til MMXR osv

FOX er nok av en bedre kvalitet enn DAM, men DAM kan jo skilte med en pris som likevel gjør det til et meget interssant valg.

DAM kan nok også levere løse varslere hvis behovet er der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe nappvarslere, bør du gå for kvalitet først som sist. Billig på Ebay er bare å styre unna, de tåler lite og kan brukes bare under tørre sommerforhold. ;) Fox, Delkim og Solar er topp kvalitet som funker både på regnværsdager og på isen. Fox er mye bedre enn DAM, tror nok at selv de billigste Fox er bedre enn dem. Har tilsvarende varslere fra ProLogic (koster like mye som DAM sine), og de er ikke brukbare når det er minusgrader. Til vanlig sommerfiske har jeg derimot ikke hatt problemer med dem. Hvis du ikke vil blakke deg helt er det rimeligste trådløse settet til FOX den beste investeringa over tid. Skal du bruke dem på normalt meitefiske i sesongen, holder DAM sine til det.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe nappvarslere, bør du gå for kvalitet først som sist. Billig på Ebay er bare å styre unna, de tåler lite og kan brukes bare under tørre sommerforhold. :o Fox, Delkim og Solar er topp kvalitet som funker både på regnværsdager og på isen. Fox er mye bedre enn DAM, tror nok at selv de billigste Fox er bedre enn dem. Har tilsvarende varslere fra ProLogic (koster like mye som DAM sine), og de er ikke brukbare når det er minusgrader. Til vanlig sommerfiske har jeg derimot ikke hatt problemer med dem. Hvis du ikke vil blakke deg helt er det rimeligste trådløse settet til FOX den beste investeringa over tid. Skal du bruke dem på normalt meitefiske i sesongen, holder DAM sine til det.

Fel, fel fel... ;)

Har ett sett med 4 billiglarm køpt før några hundralappar på ebay. Heter Molton eller nått i den stilen. Funkar helt perfekt i alla väder. Är foxkopior, säkert gjorda på samma fabrik. Fox bygger alla sina larm i kina, dä alla kopior oxå tillverkas. Känner flera som kör med lidl larmen på isen. Funkar som bara det.

Andra felet är att du nämner solar. Solar gick så och si "tits up" pga av dålig kvalite på sina larm. Var otroligt hypade när dom kom. Var ju sk "mill spec" å allt: :D . Problemt var att dom inte funkade. Tålde inte vatten, högtalaren packade samman etc.. Så styr undan solar. :D

Endret av Lho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fel, fel fel... ;)

Har ett sett med 4 billiglarm køpt før några hundralappar på ebay. Heter Molton eller nått i den stilen. Funkar helt perfekt i alla väder. Är foxkopior, säkert gjorda på samma fabrik. Fox bygger alla sina larm i kina, dä alla kopior oxå tillverkas. Känner flera som kör med lidl larmen på isen. Funkar som bara det.

Andra felet är att du nämner solar. Solar gick så och si "tits up" pga av dålig kvalite på sina larm. Var otroligt hypade när dom kom. Var ju sk "mill spec" å allt: :D . Problemt var att dom inte funkade. Tålde inte vatten, högtalaren packade samman etc.. Så styr undan solar. :D

Jepp, du kan ha flaks... Har kjøpt min del av billigalarmer på Ebay "tilverkat i Kina" som har gått rett i søpla etter en tur eller to. Både løse og et sett. Mine Lidl-alarmer virket ikke i det hele tatt på isen, var vel -7-8 grader da. Funket da de blei varmet opp igjen. Forskjellige erfaringer, der, altså.

Solar har jeg bare hørt bra saker om, også lest det i diverse karpeblader, men det må nok ha vært når de kom ut og hypen var stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du kan ha flaks... Har kjøpt min del av billigalarmer på Ebay "tilverkat i Kina" som har gått rett i søpla etter en tur eller to. Både løse og et sett. Mine Lidl-alarmer virket ikke i det hele tatt på isen, var vel -7-8 grader da. Funket da de blei varmet opp igjen. Forskjellige erfaringer, der, altså.

Kan det være batteriene som ikke tåler kulda?

Kanskje jeg burde prøve et "kinasett"... Koster jo ikke mye uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køp Fox RX så blir du nøjd. Och ska du bruke dem till ismete eller fiska nær det e minus grader så e dem bettre pga att Fox Rx har 9 volts batterier till skillnad mot de fleste andra varsel som har 2 st 1,5 volts batteri. Det blir billigare och de håller længre med 9 volts batterier æn 2 st 1,5 volts

tro mig jag vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køp Fox RX så blir du nøjd. Och ska du bruke dem till ismete eller fiska nær det e minus grader så e dem bettre pga att Fox Rx har 9 volts batterier till skillnad mot de fleste andra varsel som har 2 st 1,5 volts batteri. Det blir billigare och de håller længre med 9 volts batterier æn 2 st 1,5 volts

tro mig jag vet.

Alle DAM modellene har 9 volts batteri og tåler kulde like bra som FOX :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe nappvarslere, bør du gå for kvalitet først som sist. Billig på Ebay er bare å styre unna, de tåler lite og kan brukes bare under tørre sommerforhold. :) Fox, Delkim og Solar er topp kvalitet som funker både på regnværsdager og på isen. Fox er mye bedre enn DAM, tror nok at selv de billigste Fox er bedre enn dem. Har tilsvarende varslere fra ProLogic (koster like mye som DAM sine), og de er ikke brukbare når det er minusgrader. Til vanlig sommerfiske har jeg derimot ikke hatt problemer med dem. Hvis du ikke vil blakke deg helt er det rimeligste trådløse settet til FOX den beste investeringa over tid. Skal du bruke dem på normalt meitefiske i sesongen, holder DAM sine til det.

- Jeg har 3 Fox nappvarselere og er veldig godt fornøyd med dem. Det eneste negative jeg har opplevd er at de ikke fungerer når de blir dekket med frost...

Har de erfaringene etter flere ganger med gjeddemeiting, hvor tempraturene sakte men sikkert har sunket under 0 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.