Gå til innhold
Fiskersiden

jippppi


stegg
 Share

Recommended Posts

En ting jeg aldri slutter å forundre meg over er forskjellen i prioritering hos trollere kontra havfiskere. Trollere kjøper strøkne båter rigget til minste detalj med det grommeste av elektronikk der alt er i tipp topp stand. Men mange av de har relativt digre skuter selv om de fisker på innsjøer der en langt mindre og enklere båt hadde gjort samme nytten.

Havfiskere derimot er ofte en sørgelig historie. De fleste har jo ikke båt engang, og mesteparten av båtene er ofte et sørgelig skue. Uten tvil har nok havfiskere mye å lære akkurat når det gjelder å rigge båt, samt ikke minst å velge båt. Men det finnes selvsagt unntak her og der da. Sagt på en annen måte; mange av de beste havfiskebåtene eies av trollere som kun bruker båtene i ferskvann.

Båten din ser strøken ut. Tar du den med på langtur, eller skal den kun brukes i vanna her hjemme?

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg aldri slutter å forundre meg over er forskjellen i prioritering hos trollere kontra havfiskere. Trollere kjøper strøkne båter rigget til minste detalj med det grommeste av elektronikk der alt er i tipp topp stand. Men mange av de har relativt digre skuter selv om de fisker på innsjøer der en langt mindre og enklere båt hadde gjort samme nytten.

Havfiskere derimot er ofte en sørgelig historie. De fleste har jo ikke båt engang, og mesteparten av båtene er ofte et sørgelig skue. Uten tvil har nok havfiskere mye å lære akkurat når det gjelder å rigge båt, samt ikke minst å velge båt. Men det finnes selvsagt unntak her og der da. Sagt på en annen måte; mange av de beste havfiskebåtene eies av trollere som kun bruker båtene i ferskvann.

Båten din ser strøken ut. Tar du den med på langtur, eller skal den kun brukes i vanna her hjemme?

Båten skal brukes til alt fra kveitetrolling /meiting i vesterålen til Randsjorden/mjøsa og ørret .

Ja for ikke å glemme laks i drammensfjorden,østrsjøen og vänern for å nevne noen eksempler.

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg aldri slutter å forundre meg over er forskjellen i prioritering hos trollere kontra havfiskere. Trollere kjøper strøkne båter rigget til minste detalj med det grommeste av elektronikk der alt er i tipp topp stand. Men mange av de har relativt digre skuter selv om de fisker på innsjøer der en langt mindre og enklere båt hadde gjort samme nytten.

Havfiskere derimot er ofte en sørgelig historie. De fleste har jo ikke båt engang, og mesteparten av båtene er ofte et sørgelig skue. Uten tvil har nok havfiskere mye å lære akkurat når det gjelder å rigge båt, samt ikke minst å velge båt. Men det finnes selvsagt unntak her og der da. Sagt på en annen måte; mange av de beste havfiskebåtene eies av trollere som kun bruker båtene i ferskvann.

Båten din ser strøken ut. Tar du den med på langtur, eller skal den kun brukes i vanna her hjemme?

Det finnes unntak andre veien også; Jeg rigger 14' Askeladden :rolleyes:

Endret av boat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser grei ut den båten Stegg, hehehe. Du er velkommen hit til Hardangerfjorden for trolling etter kveita sen i vår hvis du får tid ja.

Ok da veit jeg hvordan båten din ser ut, kjempe!

Skal bli intressant at høre om riggene dine og hva du syns når du fått prøvd dei. ;)

mvh Flodstrøm

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser grei ut den båten Stegg, hehehe. Du er velkommen hit til Hardangerfjorden for trolling etter kveita sen i vår hvis du får tid ja.

Ok da veit jeg hvordan båten din ser ut, kjempe!

Skal bli intressant at høre om riggene dine og hva du syns når du fått prøvd dei. :)

mvh Flodstrøm

Da snakker vi dager så er prosjektet kjar for sjøsetting :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Da er farkosten fått kjørt seg et år og eieren er strålende fornøyd.

Siste tur var i simris tidlig i januar hvor en +15 røk sena ved håving å ble borte i det blå.

Båten kan anbefales for det meste av trolling hvor man ikke er mer en 2 i båten og det ikke blåser 15 sek/m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.