Gå til innhold
Fiskersiden

abbor


Gjeddevenn
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karlern

sitat:Opprinnelig postet av Ami

meps fly spon!!! helt genial! synd at den ikke lages mere:(

Var ikke meps som laget fly schpon![ :D ] Var en fabrikk som het Gjøvik tror jeg.

Men meps aglia er jo nesten lik da hvertfall!!

Stemmer det. Gjøvik Fly Spon var en skikkelig abbordødare for 25-30 år siden. Fikk faktisk mye gjedde på den også. Vekta var vel noe sånn som 0,005 gram[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black fury med røde eller selvlysende prikker str3 el 4- det liker abboren overalt.

små wobblere som er popperaktige er abboren også veldig glad i- for endel år siden fiset jeg i sognsvannmed en heddon-wobbler på 10 g-flytende med en kort og kompakt kroppsform. fikk av av abbor mellom 500 og 1000g hele tiden-og hadde en abbor på kiloen helt inne ved land før den røk snøret og stakk av med wobbleren.

slike heddonwobblere føres dessverre ikke lneger men de var meget bra-og den abboren er den eneste jeg har hattpå som er over en kilo!grrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter i sommer sverger jeg til Heddon Zara, Wounded Spook og Spook Jr. Dette er overflate agn, og jeg fikk fler abbor på dette enn spinner, jigg og wobblere.

Staale: har du sjekka heddon sine sider for den wobbleren du snakker om? Tror de fortsatt har mange av de gamle enda.. www.heddonlures.com

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den føres ikke lenger i europa. sjekka hjemmesiden deres i 96-97-både til cabela og heddon og den var dessverre ikke der lenger. forferdelig trist-fordi det er århundrets oppfinnelse når det gjelder å få abbor av pen størrelse. den het lucky 13 og lignet på abus hi-lo-.bare i en brun utgave med skjell på siden og uten skjeen.

den fungerte så utrolig bra at det er overjordisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av staalel

ja den føres ikke lenger i europa. sjekka hjemmesiden deres i 96-97-både til cabela og heddon og den var dessverre ikke der lenger. forferdelig trist-fordi det er århundrets oppfinnelse når det gjelder å få abbor av pen størrelse. den het lucky 13 og lignet på abus hi-lo-.bare i en brun utgave med skjell på siden og uten skjeen.

den fungerte så utrolig bra at det er overjordisk.

Den er på Heddons hjemmesider

http://www.lurenet.com/catalog.aspx?catid=Lucky13

Koster $10 på Cabelas, for collectors edition.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karlern

sitat:Opprinnelig postet av Ami

meps fly spon!!! helt genial! synd at den ikke lages mere:(

Var ikke meps som laget fly schpon![ :D ] Var en fabrikk som het Gjøvik tror jeg.

Men meps aglia er jo nesten lik da hvertfall!!

kommer mye bra fra gjøvik[ :D ][ :D ][8D][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.