Gå til innhold
Fiskersiden

Hit skal vi til våren...


crazycarper71
 Share

Recommended Posts

Fordommer basert på utseende (skulle tro det var valgkamp...). Merkelig dette her. De som klager og syter mest er alltid de som IKKE får karpe av brukbar størrelse selv, eller de som rett og slett ikke vet hva de prater om. Same same same shait as allways. ;-) Men noen velger alltid det enkle, SØ, HA osv, skjønner jo det, tolmodighet og ferdigheter stilles det jo ikke så store krav til da ;-) Enkle sjeler *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av trollingcharter

Skal man dømme den fisken etter utseendet så spiser den ALLT som faller ned i vannet og må vel derfor være extremt lett å fange??

Spesielt når den vet den blir sluppet fri etterpå ??

hehehe

[ :( ]

Kjell-Magne

Dårlig barneoppdragelse på deg mao[^]. Man skal dømme på bakgrunn av erfaring og oppførsel, ikke på utseende. Når det gjelder lettheten å fange, så viser nok dette at du er på bærtur, også her. Vil anta at det er lettere å få 25 kilos laks i Norge enn 9 kilos karpe. Men som sagt, lett å utale seg når man ikke vet hva man prater om.[ ;) ] De sportslige prestasjonene er viktigst for meg, for andre er det viktigst å få fisk uansett størrelse, uansett innsats[|)]. Men min selvtillit trenger ikke slike bekreftelser[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Blir jo litt som at de fleste seriøse ørretfiskere styrer LAAAAAANGT unna put & take dammer med regnbue, fordi de ser ut som den karpa der! Hvis dere absolutt skal dra så langt, burde det vel være en større belønning med en 10kilos naturlig karpe, en en 20 - 30kg tvangsfora karpe som ser ut som et vrak! Er nå min mening

Helt enig i dette, hadde jeg reist alene hadde jeg reist til et større vann med fritt fiske. F.eks Salagou, Lac de Liez, Cassien, Orient e.l. Men her drar vi 10-12 norske karpefiskere og da finner man ikke et bedre alternativ enn dette. Sosialt blir det også da swimmene ligger ganske tett. Skal man fiske i et "åpent" vann bør man ikke være mer enn 4 fiskere, i alle fall om man skal ha håp om å få plass i nærheten av hverandre. Greit at karpene er stygge, men husk at det er det indre som teller[8D] Da får vi heller leve med at de ser for j***** ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remy Ekornseter

sitat:Opprinnelig postet av Thomas

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Blir jo litt som at de fleste seriøse ørretfiskere styrer LAAAAAANGT unna put & take dammer med regnbue, fordi de ser ut som den karpa der! Hvis dere absolutt skal dra så langt, burde det vel være en større belønning med en 10kilos naturlig karpe, en en 20 - 30kg tvangsfora karpe som ser ut som et vrak! Er nå min mening

Helt enig i dette, hadde jeg reist alene hadde jeg reist til et større vann med fritt fiske. F.eks Salagou, Lac de Liez, Cassien, Orient e.l. Men her drar vi 10-12 norske karpefiskere og da finner man ikke et bedre alternativ enn dette. Sosialt blir det også da swimmene ligger ganske tett. Skal man fiske i et "åpent" vann bør man ikke være mer enn 4 fiskere, i alle fall om man skal ha håp om å få plass i nærheten av hverandre. Greit at karpene er stygge, men husk at det er det indre som teller[8D] Da får vi heller leve med at de ser for j***** ut!

Skjønner det Thomas! Men bra du fattet poenget mitt og da [ :( ] Og, har du flere bilder en den ene av den karuss/karpehybriden fra Ulsrud, eller kanskje andre du har tatt?

Og lykke til, dere er jo en bra gjeng som drar, så det blir vel tatt en del stor fisk, hørt rykter om gutta på 20kg+ som blir satt ut!! Får håpe dere får et par fine og da [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF 2k???? Har du laga en ny bruker remy?

Men uansett... Jeg så ikke mange skjellkarper på bildene der.

Greit nok det lissom, men vil det være så stor konsentrasjon av speilkarper i en "naturlig" karpe populasjon?

Det gjør jo ikke noe at det er speilkarper, de er fine de også, men skjellkarper er liksom mye finere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik

WTF 2k???? Har du laga en ny bruker remy?

Men uansett... Jeg så ikke mange skjellkarper på bildene der.

Greit nok det lissom, men vil det være så stor konsentrasjon av speilkarper i en "naturlig" karpe populasjon?

Det gjør jo ikke noe at det er speilkarper, de er fine de også, men skjellkarper er liksom mye finere :(

Hva er en "naturlig" karpe populasjon? Ikke mange av de i Europa gitt... Synes det er vanskelig å si at den ene er finere/styggere enn den andre. Fisker du i et vann med 90% speilkarper, "smaker" det litt ekstra om du får ei skjellkarpe. Og motsatt hvis det er få speilkarper. Det å få speilkarpe i Norge f.eks er noe helt spesielt, og da synes man fort at den er dritfin fordi den er sjelden. Selv om man innerst inne synes at skjellkarpene er finest...

Litt spesielt blir det jo også når man skjærer alle speilkarper over en kam, og påstår at de er stygge. Speilkarper er så mangt, fra lærkarper til radkarper og fullskjella. Og koi f.eks, finnes jo også som en speilvariant.

Dessuten så er det ikke slik at bælfeite speikarper nødvendigvis er proppa fulle av boilies. En slik karpe har absolutt ingen problemer med å vokse seg stor og feit på fjærmygglarver og andre kryp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.