Gå til innhold
Fiskersiden

Sovepose


maxima
 Share

Recommended Posts

Gjest Sofafisker'n

Hva med Alta, helsport. Ligger rundt 1300,- tror jeg. Har hatt min i to-tre år og er meget godt fornøyd. Gjør det jamnt på bra på tester har jeg registrert. Tror "komfort" ligger rundt minus 12.....? Har ligget ute i den tempen uten problemer iallefall.

Har en Helsport Jotunheimen, som jeg ser har gått ut nå. Aldri fryst i den heller..;) Minst like viktig med hva man har på seg og ikke minst under soverposen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en fordel å smøre godt på ja. Jeg tror den lokale G-Sporten ville ha 2000 for Ajungilak Tyin Winter, noe som overstiger budsjettet som jeg vil tro ligger på 1500.

For ca den prisen får du en Helsport Isfjorden på XXL..... 2.8kg, komf -25/ekstrem -35

Alta har komf på -10.........

Endret av Milo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ajungilak "Kompakt" kom i flere temp-utgaver og fasonger! Greie og gode poser, men først og fremst for de som ønsker seg en "kompakt" pose. Dvs man får ikke i både pose og sekk(!). Man gir litt også. Standardutgaven er noe trang for oss "veltrente". Noen vinterpose er det heller ikke, så ferdes du mye ute i kuldegrader og, ikke minst, blir der om natta bør du først som sist skaffe deg en skikkelig vinterpose. Helsport Alta nevnes, men dette er ikke en vinterpose. Snarere en forbasket god 3-sesongs, og sammenlignbar med Tyin Elite vil jeg tro. Har i allefall hatt begge uten å tenke over forskjeller. En vinterpose bør ha komforttemperatur rundt minus 25 grader, eller mer for VILL bruk...

I HV har vi fått en ny pose som er merket -25C. Det er definitivt ikke komforttemperatur! Sov under åpen himmel nylig i -15C nylig med den, og hadde det helt greit. Da med liggeunderlaget godt plassert oppå tørr halm, ullgenser på, feltjakka over posen og beina stappa nedi Para Ranger'n. Tror ikke det skulle vært så mye kaldere før det hadde blitt kjett, og stille smyging inn på koia til de andre "feigingene"...

Sjekk at posen du kjøper har skikkelig lukking over skuldrene i tillegg til selve ansiktsåpningen! Er du "short" finnes det egne poser for personlengde inntil 175 cm i de fleste merker. Anbefales. -Og ditto "long" til de over 195...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.