Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpte meg to fluesneller....


Vango
 Share

Recommended Posts

Skal gå fint det. 5-8 med #8 kan bli litt trangt, kjenner ikke snella men har opplevd det slik på andre sneller.

Det ideelle på sneller som går fra og til er å legge seg midt i. 5-8 passer da fint til #6-7 med backing.

Hva betalte du for snellene?

Betalte kr 1000 inkl frakt og oppkrav

Skal forsøke med dette snøret CORTLAND PRECISION WF8I CLEAR INTERMEDIATE FLY LINE , og en Techna AV #7

Endret av Vango
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte kr 1000 inkl frakt og oppkrav

Skal forsøke med dette snøret CORTLAND PRECISION WF8I CLEAR INTERMEDIATE FLY LINE , og en Techna AV #7

Kikka på snøret her, Lasse. Har du kjøpt det allerede? Skal du ha dette snøret på din Techna #7, så ville jeg kanskje anbefalt deg å gå ned en snøreklasse fra ditt nevnte WF8I. Husk at jeg kjenner denne stanga med mange ulike snører, og jeg kjenner deg. Flere aspekter må tas hensyn til i denne sammenheng, men jeg mistenker at du hadde kommet best ut av det ved å gå ned en klasse. Vel, du får teste det ut. Hvis du vil, så kan du godt stikke ut til meg en tur, så kan vi kikke og kjenne på kombinasjonen din i praksis.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på snøret her, Lasse. Har du kjøpt det allerede? Skal du ha dette snøret på din Techna #7, så ville jeg kanskje anbefalt deg å gå ned en snøreklasse fra ditt nevnte WF8I. Husk at jeg kjenner denne stanga med mange ulike snører, og jeg kjenner deg. Flere aspekter må tas hensyn til i denne sammenheng, men jeg mistenker at du hadde kommet best ut av det ved å gå ned en klasse. Vel, du får teste det ut. Hvis du vil, så kan du godt stikke ut til meg en tur, så kan vi kikke og kjenne på kombinasjonen din i praksis.

Mvh. Jan.

Takk for tilbudet Jan, skal se om jeg kan få benyttet meg av det. Jeg har tre snaeller i #7 nå, og 3 forskjellige snører jeg skal ha testet ut. Deriblant SA kl 7 både flyt og intermediate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne snellen selv, helt ok...men ikke noe jeg stoler fullt og helt på... Har derfor ikke brukt den ennå ihvertfall.

Kjøpte meg denne snellen Slate Viper 5-8, og kan ikke si jeg er enig med deg. Jeg synes denne snellen var utrolig deilig og behagelig. Har brukt den nå i snart 1 mnd, og jeg synes den er veldig bra. Bremsen fungerer utmerket. Bruker selv et SA WF8 snøre på den, og det er ikke noe problem i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg denne snellen Slate Viper 5-8, og kan ikke si jeg er enig med deg. Jeg synes denne snellen var utrolig deilig og behagelig. Har brukt den nå i snart 1 mnd, og jeg synes den er veldig bra. Bremsen fungerer utmerket. Bruker selv et SA WF8 snøre på den, og det er ikke noe problem i det hele tatt!

Hver sin smak selvsagt :lol: Skal prøve min litt mer i sommer tenker jeg, kjekt med flere sneller så en slipper bytte snører og klumper hele tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... på impuls i går. Den ene heter Slate Viper Trout 2-6, den andre Slate Viper Seatrout 5-8, hvis jeg ikke husker feil. Er dette ok sneller, og passer den første til en #4 stang med 4 snører, og den and til en 7 stang med 8 snører?

Tror det burde passe fint kommer jo litt ann på mengden backing du har tenkt å ha på seatrout snella. Kjøpte selv ei Slate Elite 7-9 snelle nå å den er rigget med 100 meter backing og et Rio outbound #7 passer perfekt! Fikk en sjøørret idag på 1,85 kg på den så er litt ute å svever ennå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.