Gå til innhold
Fiskersiden

Våg 25.12


ulff
 Share

Recommended Posts

Årets verste fisketur er unnagjort. Hadde avtalt å møte Herland (chubmaster) og Aalerud ved badestranda ved Vågvann i 09 tiden. Det begynte dårlig. Vekkerklokka sov litt lengre enn hun pleier, og jeg var sent ute. Prøvde å kompensere det med å dra til litt ekstra på gassen. Det skulle vise seg å ikke være så lurt. Rett etter avsvinging inn mot badeplassen kom det en fryktelig skarp høyresving. Jeg hadde ikke sjans (blank is med 1 cm snø på...), og sklei av vegen, over ei grøft og inn på en sykkelsti. Gytegropa hadde stilt seg opp, og lo så de rullet i snøen. Aalerud hadde nemlig vært nede i grøfta rett før meg, men ringe og sifra at det var veldig glatt der gjorde de ikke. Makan til slyngler. Fikk samla sammen endel plastdeler, en hjulkopp + diverse bildeler. Konstaterte så at vestre framfelgen var smadret, og dekket selvfølgelig var flatt...

Herland hadde store problemer å komme seg utpå isen. Han lo så han grein fra parkeringa, og lo stort sett hele dagen. Etterhvert kom kompisen til OP ut på isen. Det skulle vise seg at også han kjørte nedi samme grøft... Herland fikk nå nesten ikke puste. OP kom også ut på isen, men han hadde hatt flaks som vanlig, og parkerte et helt annet sted.

Fisket var som ventet tregt. Stupende barometer og snøstorm er vel ikke akkurat bra abborvær. Det ble da noen gjedder. Dro av wiren i ei gjedde også, og hadde et par abborlignende agntyver. Kl 12:30 ringte de hjemmefra og rapportere om spysjuke. Da var det bare å pakke sammen, og komme seg til bilen. Etter et kjapt hjulskift var jeg på tur hjem. Siden jeg kom hjem har jeg stort sett sitti på ramma... Spy og dritsjuken på hele gjengen. Alt i alt en fryktelig dag. Herland fikk iallefall trimmet magemuskulaturen, men det er en mager trøst.

OP: Ble det noe mer på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen smågjedder før vi kom oss hjem. Kjørte forbi badeplassavkjøringen for å konstatere at ett nytt offer var havnet i grøfta.. Ikke greit å kjøre bil i dag..

Makan til snø det ble!! Hadde ikke annet å gjøre enn å ta ut is/snø fra hullene i hele dag. Huff! Vekk med snøen vil ha speiblank is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.