Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørettlandet /m Pål Krogvold (østfold delen)


 Share

Recommended Posts

Dette er sikkert et tabubelagt område og fyfy og spørre om :D

Men... noen av dere har sikkert sett sjøørretlandet dvd`n...

Jeg må si interessen blusset sterkt opp igjen for fiske etter og ha sett endel lars monsen filmer og denne den siste tiden.

Da slo det meg, I sjøørretlandet så tar han Pål Krogvold med seg til et sted som kan ligne på området langs svenskekysten for og fluefiske etter sjøørret... Det er bilvei ganske langt frem, og de padler ut til en liten øy. Dette skal vi iallefall tro. Har jeg studert videoen lenge men klarer ikke bli klok på hvor dette stedet er. Det slo meg at det kunne være torsnesfjorden men jeg har aldri i min tid som sportsfisker tatt en ørret der.

Er det noen som har noe innspill på hvor dette stedet i østfold er? Det omtales som brakkvann en gang i filmen... så tanken om ideefjorden har også slått meg. Eller lenger oppe?

Innspill motas med stor takk :D

Hilsen nysgjerrigper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det noen som har noe innspill på hvor dette stedet i østfold er? Det omtales som brakkvann en gang i filmen... så tanken om ideefjorden har også slått meg. Eller lenger oppe?

Innspill motas med stor takk :blush:

Hilsen nysgjerrigper :blush:

Har ikke sett filmen ennå, men har en kompis som bestemt mener at det er tæsselandet (torsnes) det er snakk om ja. Skal sjekke ut filmen og gi min vurdering. Jeg fisker mest på Hvaler, men har hele Singlefjorden og Skjeberg/Tornes innafor rekkevidde så det er absolutt av interesse for meg også.

Mener også å ha hørt av andre at dette er bra sjøørretområde? De aktive tar jo bra mengder med båt langs Sandøyene, svenskefjella ned mot Iddefjorden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også filmen - men kan ikke si at jeg kjenner meg igjen.

Har vært rundt ALLE holmer og skjær fra Skjebergkilen og bort til Saltnes (dette inkluderer selvfølgelig Hvaler)

Hvis det skulle være i dette området så ser jeg kun 2 muligheter:

Helt inne ved Gangsrød i Torsnes eller noen av holmene som ligger helt innerst sør på Kråkerøy.

Ellers så kan jeg nevne at området rundt Torsøkilen er et godt område på denne tiden av året.

En venn av meg fikk flere pene fisker på Karlsøya i forrige uke: 3kg - 1,9kg - 1,7kg - 1,4kg, 1,2kg - 0,8kg og 0,7kg. Han fikk også en laks på 1,6kg.

Har selv vært ute på den samme plassen i dag uten å se en fisk. Vi fikk 2 på 0,8kg her før helga.

Skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også filmen - men kan ikke si at jeg kjenner meg igjen.

Har vært rundt ALLE holmer og skjær fra Skjebergkilen og bort til Saltnes (dette inkluderer selvfølgelig Hvaler)

Vel,da overgår du min kjennskap med god margin. Ikke fritt for at jeg blir nyskjerrig på hvor det er, må sporenstreks skaffe meg filmen.

Hvis hjertet kjennes bløtt ut idag, tar jeg gjerne imot redskapstips for Hvaler/Torsøområdet på denne tida. Merker at jeg er litt ute av det...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett filmen ennå, men har en kompis som bestemt mener at det er tæsselandet (torsnes) det er snakk om ja. Skal sjekke ut filmen og gi min vurdering. Jeg fisker mest på Hvaler, men har hele Singlefjorden og Skjeberg/Tornes innafor rekkevidde så det er absolutt av interesse for meg også.

Den bestemte kompisen din må få seg briller, for hvor ved tæsse kunne dette ha vært? Jeg vet hvor det er, og kan vel si at det er tatt noen kunsteriske friheter her. Men det finnes en teori i tråden som faktisk stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å basere gjetninger på sted ut fra det de gutta sier, ville i alle fall ikke jeg gjort, så mye tull som de lirer av seg når det gjelder fiskesteder. Mitt tips er å finne et sted som ligner så kan du være rimelig sikker på at det er sjøørret der!

Uten å vite noe som helst vil jeg tippe at fisketrykket på det stedet de fisker har økt ettersom mange tror det må være sinnsykt bra i forhold til andre steder. Finn heller ditt eget sted og fisk i fred å ro uten kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, filmen burde hete Sjøørret-nabolandet fra starten av. Er vel bare Ola Dunk som tror at Sjøørretlandet er Norge. Forvaltningsmessig er dette landet Sjøørret-U-landet.

Veldig enig i dette med forvaltningen. Det er så mange fine steder som gir fisk på svenskesiden så det er egentlig bare å lete seg frem til det stedet du selv vil, for det er mye fisk stort sett hele veien nedover.

Mange fine gytebekker og fredningstid gir bra resultater. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.