Gå til innhold
Fiskersiden

Fluestenger


Rune
 Share

Recommended Posts

Temple Fork Outfitters: disse stengene som som "ei kula" for noen år siden og ble veldig populære. Hvordan er tilbakemeldingene nå? Står de i skapet og støver ned eller blir de brukt enda? Kunne tenkt meg å teste en ticr / ticrx i #6, 7 eller 8.

Noen som har fisket litt med z-axis som kan beskrive hvordan den er. Noen som har kjennskap til 9.6 #6? vil den takle havabborfluene mine?

Hvor kan en få tak i xi2 nå? hvor stor er foskjellen på den og axis`en?

Endret av Rune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg kun TFO stenger. Synes de er knall gode i forhold til prisen og er betydelig bedre enn mange stenger som koster 3-4 ganger så mye. Jeg har ticr #6 og #8, og #3 pro. Hadde en ticr-x #8 før men denne var altfor kjapp og stiv for min del, men ticr'en passer meg helt topp. Tidligere har jeg hatt flere Hardy, Sage, Orvis, osv, men ingen av disse passet min kastestil som TFO stenger gjøre.

Hva jeg har opplevd flere ganger (slik jeg gjorde før også), er at folk kjøper etter navnet og status istedenfor hva passer de sin kastestil. Hvis det er en ting jeg vil anbefale, det er å 'prøvekjøre' en del stenger før du evt. kjøper. Da finner du den optimale stanga til deg.

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg kun TFO stenger. Synes de er knall gode i forhold til prisen og er betydelig bedre enn

Hva jeg har opplevd flere ganger (slik jeg gjorde før også), er at folk kjøper etter navnet og status istedenfor hva passer de sin kastestil. Hvis det er en ting jeg vil anbefale, det er å 'prøvekjøre' en del stenger før du evt. kjøper. Da finner du den optimale stanga til deg.

Thats not true wiggy... The fish on My loomis helps me enormously. It reminds me that i have no excuses for not fishing like a champion as I have a ridiculously expensive stick. Incidentally it's just the right amount of fast for me too and i like it a lot :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats not true wiggy... The fish on My loomis helps me enormously. It reminds me that i have no excuses for not fishing like a champion as I have a ridiculously expensive stick. Incidentally it's just the right amount of fast for me too and i like it a lot :)

Small penis?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fisket litt med z-axis som kan beskrive hvordan den er. Noen som har kjennskap til 9.6 #6? vil den takle havabborfluene mine?

Bygde en z-axis i høst, 9.6 #7, men har ikke fått prøvd den allverden enda. HA-sesongen har den enda ikke opplevd, men 7'ern klarte ihvertfall torskefluene i desember brukbart, og de er ikke noe mindre enn HA-fluene for å si det slik. Hva en 6'er klarer vil jeg ikke uttale meg om, men du skal vel ikke ha mye motvind da...

Selv kjøpte jeg blanks fra USA og bygde selv (del av moroa synes jeg). Med ringer, snellefeste og korkringer kom stanga på godt under halvparten av norsk butikk-pris (lav dollarkurs). Selv liker jeg den ekstra halve foten, men det er vel litt smak og behag.

Som sagt, litt for få turer til å felle noen endelig dom enda, men jeg er fornøyd så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.