Gå til innhold
Fiskersiden

Minstemål


Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg hva minstemålet på SØ er? Kan jo hende jeg er heldig å kroker en.

Bare vær obs på en ting,hvist du formodningen skal ta deg en tur over grensen å prøve så er minstemålet 40cm.Treffer du på et fiskeoppsyn der å du har en som ikke er 40,blir det dyrt for deg.

Vet det var 1000kr i bot for hver cm under mål,kan også miste alt du har av utstyr.

Kan jo ha blitt forandringer,men en vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Personlig mener jeg det kakkes for mye fisk over minstemål også :)

Får vel pepper for det fra enkelte hold, men det er min mening.

Setter ut all fisk som ikke har tatt skade av kroking og kjøring.

Du kan få litt salt av meg..? ;)

Jeg mener nå det kommer helt ann på om man skal eta fisken, eller bare kakker av gammel vane. Selv har jeg nok gjort veldig mye det siste opp i gjennom, men har et helt annet syn på C&R nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på en ting,hvist du formodningen skal ta deg en tur over grensen å prøve så er minstemålet 40cm.Treffer du på et fiskeoppsyn der å du har en som ikke er 40,blir det dyrt for deg.

Vet det var 1000kr i bot for hver cm under mål,kan også miste alt du har av utstyr.

Kan jo ha blitt forandringer,men en vet ikke

Minstemålet for sjøaure i Sverige er 45 cm, ikkje 40 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få litt salt av meg..? :)

Takk for det.

Mener jo ikke at man ikke skal kunne unne seg en matfisk i ny og ned, men som du sier, kakking av gammel vane er dumt synes jeg.

Finnes jo sikkert fortsatt en del gode fjorder med brukbar SØ stamme, men ser man feks trondheimsfjorden hvor jeg fisker er det rett og slett elendig med SØ.

Synes det er rimelig trist når jeg møter folk med bæreposer med fisk rett over minstemål, eller forsåvid mange fisker uansett størrelse.

Endret av Formann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel, ikke helt ettersom alternativet hadde laget akkurat det hullet i regelverket som Rovfesklaget hadde utnyttet for å tømme fjorden for småfisk...

Isolert virker det kørka, men det har sin misjon.

If one intends to deliberately to take undersized fish then it is easy enough just to ignore the rules entirely.

It would be better to have 'common sense' laws to foster a culture of respecting the rules rather than ridiculing them.

that is just my opinion of course. I respect the law for as long as it is respectable... and then I just "no speaky norwegian".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.