Gå til innhold
Fiskersiden

Nå Drar Jeg Ut Å Fisker : Litt Romjulsfiske med barna :)


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tengte jeg skulle ta med unga å prøve meg på gullfisken i dag, sommertemp å knallvær så vi pakka en sekk med litt div å dro.

2 iverige jenter på meitemark jakt.

Gull1.jpg

Gull2.jpg

Vell fremme på åstedet kapret Nemi 5 år kjappt pappas kamera å begynte å knipse bilder før ferden gikk over et piggtrågjerde å ut i myrterreng.

Dette ble en utfordring i seg selv, 2 små barn i joggesko å pappa i kroks :blush:

Gull3.jpg

Gull5.jpg

Kom frem med 2 tørrskodde barn, men pappa plompa i leire 2 ganger.

Da var det bare å lure frem de minste krokene jeg fant, tre på mark å hive utti.

Gull8.jpg

Gull9.jpg

Så fisk flere ganger, hadde napp å 2 unger som etter ca 30 min ville på lekeplass.

Det ble en kort tur men skal tillbake alene å ha meg en gullfisk.

Gull10.jpg

Gull11.jpg

Gøy å ta bilder av pappa.

Snakka med en lokal buddeie der jeg parkerte bilen, hun mente at her var det ikke fisk, jo gullfisk sa jeg.

Hun fortalte at en tidligere huseier på plassen hadde hatt en fiskedam utenfor huset med gullfisk, da han flyttet slapp han ut all fisken i dette vannet med munnkurv på.

På veg tillbake gjorde jeg turen kortere å tråkket rett inn i hagen til haglemannen i det røde huset, så ingenting til hverken mannen eller hagla :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du hadde kraftig nok utstyr? :ninja:

De gullfiskene kan vere skikkelig heftige har jeg hørt.

Fiska du med dupp eller på bunn?

Du veit hva jeg har av utstyr, tok en gammel stang å snelle jeg ikke har brukt på leeeeenge, har ikke utstyr til den typen fiske.

Ikke kommer jeg til å kjøpe det heller.

Men er 100% sikker på at jeg så en gjedde på søndagen, vi dro til et annet ferskvann i Haugesund å gikk ned mot en sivkant.

Der var det noe som fikk skikkelig fart på seg gjennom sivet å forsvant med en bue av vann over ryggen, det er noe for deg Ladden, den arten mangler du.

PS: fiska IKKE med dupp Ladden, fiska med mark :wub:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fri fra jobben i dag å været var jo bare helt knall, hva står da på menyen ???? FISKETUR ;)

Min Polske venn å arbedskollega Tolek "Mr korva" å jeg pakka bilen å dro den lange veien til karmøybrua, tok ca 3 min.

10 min inn i fiskingen bet den første fisken på min stang, en fin torsk på 3 kilo.

Torsk1.jpg

Tolek ble inponert å gira, han ville også ha fisk, men etter en liten stund å agn bytte bet det igjen....... på min stang.

Torks2.jpg

Torsk nr 2 ble sluppet ut igjen, søt men for liten for avlivning.

Ny agn å ut igjen, 5 minutter å igjen biter det............ på min stang

:)

torsk3.jpg

Torsk nr 3 var også søt å fikk friheten tillbake etter en liten poserig for fotografen.

Jeg måtte dra å hente meg en surfstang som jeg har kjøpt her på F.S så Tolek fikk begge stengene å doblet sine muligheter for å få fisk.

torsk4.jpg

Når jeg kom tillbake hadde Tolek fått en Torsk å en Lyr "sa han" men de var små å ble sluppet ut.

:)

En middagstorsk er renset å vill bli servert i mårra kveld till Tolek mens vi lesker strupen med en iskald Ringnes.

Torsk5.jpg

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, blir god kveldsmat det der :)

Tolek har alldrig spist annet enn stekt torskefilèt, men i mårra blir det, ops, klokka er over 24 00, i dag bli det trekt torsk med potatis å min hjemmelagte hvitsaus å gulrøtter, kappers ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kilo holder vel akkurat til dere to det hehe.

Kos dere! :)

Forsvant vel 1 kilo når involler å hodet gikk på sjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grei tur det der, lasse!! Du får i allefall fisk, her på mine trakter fins det ikke torsk igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grei tur det der, lasse!! Du får i allefall fisk, her på mine trakter fins det ikke torsk igjen....

Får du ikke fisk ??

Krok å agn, husket det da ??? :)

Er du blitt fin på det nå, bruker vel allt på fisken vel? :D

Bruker ALLT på fisken jeg Kjetil

:)

Lyryne.jpg

Det vet du........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe....trodde du hadde kasta det bildet jeg...det jeg tok av deg når du fikk klærne av hu dama du fant på møteplassen.no, hun som hadde baller. :)

Dater han, eeeeh henne enda jeg

;)

Litt vanskelig å "kaste" digitale bilder ladden.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker å drar inn til Sauda igjen i dag.

Det var flere plasser der jeg fikk lyst å prøve men regner med at det blir ved fyret vi fisket sist jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede å se hvordan det går med dere der inne. Er selv på dugnad hos svigers i Kopervik....

PS: Gi et pip neste gang, dere vil innover. Jeg har en plass dere ikke vet om, med monsterlanger o.l. Snakker et par hundre meters dyp, fra land. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede å se hvordan det går med dere der inne. Er selv på dugnad hos svigers i Kopervik....

PS: Gi et pip neste gang, dere vil innover. Jeg har en plass dere ikke vet om, med monsterlanger o.l. Snakker et par hundre meters dyp, fra land. :)

Der har vi en date ;)

Liten repotage kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det X sin tur å ha barna en uke å det skal fiskes.

Sauda er en spennede plass å været holdt seg bra en stund.

Sauda1.jpg

Sauda3.jpg

Rimelig bratt på denne plassen, ca 15 meter ned til vannet så det blir litt klatring osv når fisken biter på her.

Noen små brosmer ble det her denne gangen også, mista 1 ganske pen lyr.

Sauda2.jpg

Ble stille så vi flytta oss ned på kaia, spiste litt å nøyt stillheten som etter ca 1 time ble avbrutt av ganske mye vind :)

Sauda4.jpg

Sauda5.jpg

Fikk kun en sjøstjerne her så vi flytta oss tillbake til stedet vi begynte på.

Sauda6.jpg

Tok ikke lang tid her før Tolek begynte å dra inn fisk, han var i lykkerus... først en grei lange, så en lyr å en brosme :)

Sauda7.jpg

Sauda8.jpg

NEI, micromeite har jeg ikke begynt med men persa denne gangen på liten brosme ;)

Sauda9.jpg

Ja det er en brosme å ikke en halvspist grillpølse.

Sauda10.jpg

Tolek sin tur å fiske middag denne gangen så i dag ble det Lange A`la Big fish.

Å det var godt ........

Sauda11.jpg

Sauda12.jpg

:hailfs:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.