Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor får jeg kjøpt 0.70 Fireline?


Gulli
 Share

Recommended Posts

Har du vurdert Leidland snørene? Han har 1000m 0.43 til ca 1100kr, et meget bra kjøp. 0.43 er jo ikke 0.70, men du klarer uansett aldri å holde igjen en fisk slik at den ryker 0.43 med mindre du spenner deg fast og låser bremsen.

Avkroken selger 3000m med Dyneema 0.50 snøre, men da snakker vi endel penger, 3000m er mye snøre.

Har ikke sett Fireline i tykkere utgave enn 0.39 hos nettbutikkene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde iallefall 0,70mm på sporten i Langesund tidligere. Det var en eller annen skrulle som absolutt skulle bruke det til pilkefiske. Kanskje de har sluttet å produsere det, men det har iallefall vært i porduksjon, og i salg i Norge tidligere.

Hvis ikke, så har vel power Pro iallefall helt oppe i 0,89mm og med en bruddstyrke på 125kg, så det skulle iallefall ikke være umulig å få tak i et lignende snøre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[8D]Enig med Laksefiskeren,i Norge selges,forhandles,ikke dette søret i tykkere enn0,50. Min erfaring med multisnører er at man ikke klarer å slite snører med bruddstyrke over 50 lnb bare ved å holde ,løfte, stanga. Da må en bruke hansker og slite blod,svette og tårer, før snøret gir tapt.Hvilken bruk har du tiltenkt dette snøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så kan det godt hende det ikke er i produksjon ennå, men jeg har da noe av det hjemme selv. Har brukt det som gjeddefortom. Så det HAR iallefall vært i produksjon! Kan hende det ligger noe igjen på et lager et sted?

Men det er da en mulighet for at det ikke skal brukes til fisking også?

Sjekk ut Power Pro du Gulli :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

..men skal nå Gulli fiske tuna ? Han ville vel nevnt det tenker jeg. Det de aller fleste sier er at mna ikke trenger 0.70 fireline til norske forhold, noe som vel må sies å være riktig.

Men alt dette får vi oppklart så fort unge Gulli forteller oss hva det skal brukes til :-)

Nei, hverken Gulli eller eg har skrevet at han skal bruke dette til fiske etter Tuna.

Selv om eg bare har 9 år på skulen så kan IKKE eg lese noe i Gulli sitt spørsmål om: Bruk under norske forhold, hvalfiske, ankertau, binde båten, holde igjen Bastøyferja evt Apollo 21.

Mener og at et slikt spørsmål fortjener seriøse svar uten at han trenger fortelle hva han skal bruke 0,70 snøret til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Du har ikke behov for 0.70 Fireline. Hadde tenkt å prøve det som fortom til gjeddefiske. Hvis ingen har behov for 0.70 fireline hadde vel ikke Berkley produsert det lengre. Jeg spurte bare hvor det var å få tak i Myklebust, ikke bland deg opp i andres saker på en måte hvor det du sier er rett mens det andre mener er galt. Det er ikke spørsmål om hva man har behov for. Jeg ville bare prøve noe nytt, ok? Har hørt av mange at det fungerer kongelig som gjedde fortom[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.