Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva


Ami
 Share

Recommended Posts

Tradisjonelt rigget som ved markfiske, altså trippelsvirvel der snøret fra stangen sitter på motsatt side av fortommen til flue og en tamp på 30 cm til en meter (avhengig av hvor du fisker) ned til f.eks et slangesøkke er festet i det siste øyet på svirvelen.

Om du skjønner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangesøkkene er tynne og lange og designet for bruk i elv.

De setter seg ikke lett fast mellom stener på bunnen.

Drammenselva er dessuten er STOR elv og tunge søkker er et must. 50/60 gram opptil 100 gram er vanelig. Søkker i denne størrelsen er lettere å få tak i som slangesøkker enn pæresøkker. (det er i hvertfall min erfaring) [8)]

Anbefaler stålsøkker da "slangen" på disse er av hardplast og ikke tar inn vann og begrenser derfor muligheten til spredning gyro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Ole... vårt selger/kunde forhold er bare så vidt begynt.

[ :D ][ :D ][ :D ]

Kompisen min var innom deg i går forstod jeg av melding som jeg fikk : "Fy ****.... detta var SVÆR snelle!"

hehe

Ooops... dette var en avsporing. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av TB

Slangesøkker er forbudt i norske lakseelver.Grunnet spreding av gyro.

Det fikk ivertfall jeg beskjed om i verdalseva ifjor.

Jeg fikk ikke beskjed om det i Drammenselva i fjor.. faktisk solgte de 60-80 grams slangesøkker i Laksehytta.

Mens i Otra var det forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slange søkker forbudt?????????????? ikke hørt noe om det. blyline søkker, får ikke de søkkene til og gå ned enkelte steder. som på karet-midtskjæret-kulten-storstein- fisker jo med søkker opp mot 150 gram enkelte ganger. men de er veldig fine og bruke der det ikke er så sterk strøm. sitter ikke så mye fast heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.