Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva


Ami
 Share

Recommended Posts

Ingen fangst-begrensninger i form av bag-limit der. Vet ikke om det er snakk om å innføre det heller.

Men hunnlaksen du får i oktober må slippes ut igjen. Gjelder av naturlige grunner bare ovenfor Hellefossen. (laksefiske i Hellefossen er over i okt, mens det er ut okt i Døvikfossen. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Husker et meget godt innlegg da jeg tidligere spurte om hva som fungerte i Hellefossen. Jeg husker at trumf og Møresilda var nevnt, så den står på handlelisten (farge??). Har ikke kjøpt disse, men så langt har jeg 3 laksesluker. en sølvkroken i sølv/blå (husker ikke navnet, en Trønderskjea i farge K (rødaktig med sorte striper) og en Sølvkroken Storlaksen i kobber/rød. I tillegg har jeg en Toby Salmo i gul/sølv. Sannsynligvis vile dette fungere. Tror det er noen onde demoner her som vil si at jeg burde ha triplet antall sluker - jeg venter på det!!

MEN, Når på døgnet skal jeg møte opp for å få fiskekort? Tenkte jeg skulle starte å planlegge allerede nå men vil sannsyligvis vente et par helger før jeg tropper opp, må ta en tur på AKersvannet først! Og da vil muligens "fisketrykket" ha dempet seg litt.

Har ikke Waders - håper det går greit uten, eller er det nødvendig å stå uti til pungen? Vil også vite om det er noe mer fangstgivende utstyr jeg burde skaffe innen jeg tropper opp.

Hvis noe kan for med mer info er jeg meget takknemlig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vadere er ikke et "must" i Drammenselva! Skal du fiske med flue på flueøra øst/vest er det noe annet - men jeg ser av utstyret du skal fiske med at du kommer til¨å fiske helt andre steder. Jeg ville ha vurdert sterk på å bruke tubefluer og søkke i tillegg til sluk.

Sånn som vannstanden er pr. idag blir det mest aktuelt for deg å fiske på rød sone(Midtskjæret), Blå sone vest(grevlingen, storsteinshølen, dynamitten og karet) Hvis du skal fiske på "svingen" er vadere en stor fordel.

Ellers er blå sone øst aktuellt; landskjæret, henrikhølen, horningen og risøra.

-Men husk: det er loddtrekning på ledige fiskekort på laksehytta hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.