Gå til innhold
Fiskersiden

Våg 31.12.04


cral
 Share

Recommended Posts

Cato, Thile, PMA og Cral

Perca kom innom og sa hei, bort rett ved vannet.

cato.jpg

Cato perset på abbor med en abbor på 850 gram. (det skal nå legges til at begge vektene vi brukte er kjent for å veie litt for lite når det er kaldt, så jeg tror at fisken var litt større.)

brasme.jpg

Jeg smelte til med en ny art, men veide ikke denne, nyttårshelg quiz blir da hva veide Brasmen min? Lengde 37 cm. (Stangen som ligger ved siden av er 39, 5 cm (napp indikatoren ikke tatt med, den er ytterlige 8 cm.) Var så vidt fisken fikk plass i hullet.

thile.jpg

Ellers gikk jeg og cato en hel del angfisk. (Merkelig hvordan morten min forsvant hele tiden) Thile fikk et par gjedder på ca kiloen (lurer på hvor han fikk de mortene gjeddene tok på fra jeg)

Det beste fisket hadde vi rett vest badestranden. (der det ligger en død abbor helt oppunder isen) Og ja, det var glatt på veien ned til badestranden i dag også. Dog, ingen biler i grøfter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Regner med at du er klar over at vannet har mye og stor abbor??

Har jo hørt noen rykter (var der for vi reiste opp dit) men det hjalp jo ikke når den ikke ville bite mens vi var der da.

På ismeite var fisken vanskelig å få til å ta agnet, mye sjekking av agnet ute å ta det. Blir sikkert noen flere turer bortover dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spøre kompis Terje om han har noen gode spots?

Abboren til Cato kan godt ha vært på over kiloen, vet at vekten min i alle fall har bommet med såpass tidligere. 410 grams fisk ble til 500 blank f.eks..... og er det % feil blir jo da 850 fort litt over kiloet. Men vi får vel gå til innkjøp av en bedre vekt ettervært.

Vekten er en Lawson 10 kg for de som lurte. Men vekten til Thile (Som Thile også mener viser for lite) viste omentrent det samme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ellers gikk jeg og cato en hel del angfisk. (Merkelig hvordan morten min forsvant hele tiden) Thile fikk et par gjedder på ca kiloen (lurer på hvor han fikk de mortene gjeddene tok på fra jeg)"

Ja si det du!!!??? kan legge til at den første gjedda tok din flotte 10cm mort rett under iskanten idet jeg satte ut, skjønte ikke at det var fisk på før nappvarsleren holt på å gjøre meg døv og snøre rant ut av snella, fisken satt dog ikke - for tidlig tilsalg?. Hadde også på en betydelig større fisk som dro sene jevnt og trutt til jeg var framme ved hullet og gjorde da et for hardt tilslag som resulterte i at fortomen røyk ved øvre feste.

Neste gang gjør jeg ikke samme feilen - kort ismeitesteang og snelle med Fireline passer dårlig med kraftig tilsalg.

Får nok legge på 20m med mono ja.

Ellers var det en fin avslutning på året, og ja det blir nok flere stopp på Våg i løpet av 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.