Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesteder på mjøsa


mjøsgutten
 Share

Recommended Posts

Fantastisk! Takk for hjelpen :lol: ... C&R as usual

Bare hyggelig, men ikke dra med hele Østlandet - i tilfelle jeg flytter hjem igjen en gang..... må være igjen ett par fisker.

Tre av de fiskene jeg husker best er i området i utløpet av Flagstadelva.

1. En STOR fisk hogg på wobbleren min rett ved brua, kom imot og ble borte. Sveivet opp, sluklåsen hadde gått opp. Siste gangen jeg brukte sluklås. Så bare litt av fisken i grumsete vann, men den var STOR, vet ikke hva slag.

2. Tok ei gjedde på 10+++++ (15+?) der i 1980 - det var ei svær purke. Aldri registrert og blir aldri det. Lystret :blush: beklager......

3. Tok min første vederbuk der på sluk. Det var kjekt etter å ha fisket tonnevis med laue, mort og borre.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila: Noen formening om når man kan begynne abborfisket ved Flaggstadelva?

Husker rett og slett ikke. På våren fisket jeg stort sett abbor i Svartelva og ved den andre brua som går over E6.

Flagstadelva med området rundt fisket jeg stort sett rundt sommeren etter aborr (ellers var det gjedde jeg jaktet etter), men du finner den sikkert der hele tiden, du må nesten bare prøve. Men "Flagstadelva" går jo helt ned til Mjøsa i isløsningen og det er mulig å treffe på den tidlig nedover hele. "Trailerparkering" ved E6 rett ved brua. Husk CR og søstera mi følger med og sender jevnlige rapporter til meg!

Lenger oppe i Flagstadelva så fikk vi en god del abbor også (husker jeg plutselig, litt vannavhengig hvis jeg ikke husker feil - mange år siden.....) og dette var tidlig i sesongen. Ikke mye stort, men det var en del fisk. Sving av på den avkjøringen før den som går til Elverum, og kjør mot Ridabu da kommer du over elva rett ved et bolighus som tidligere var butikk. På nedsiden av den brua og nedover meitet vi en del tidligere.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkersvika er vel snart moden for gjeddefiske. Ble tatt fisk på 17,6 der for et par år siden og årlig gjedder på 14-15kg. Tar både på flue, meite og spinn. Siden dette er et fuglereservoar er båt forbudt, hur det er med kano vet jeg ikke.

Ble vel tatt 2kgs åbbor av en liten guttunge ved stangebrua samme året også, og Norgesrekorden er tatt noen hundre meter lenger ut i fjorden ved Tjuvholmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej!

Sökte internet men hittade väldigt lite information, och här på sidan är det lite kaotiskt ;) så jag tänkte att nån kanske kan hjälpa mig...

I början av maj ska jag till Norge och jobba lite. Kommer att bo i Eidsvoll så jag undrar hur fisket är i den trakten?

Jag är inte interesserad av laxfiske, som ju Norge är berömt för. Helst spinnfiskar jag aborre, gädda, men jag även bottenmetar med feeder ibland (lördagar, efter en aktiv fredagskväll :) )

Hemma ( i Lettland) är det mest UL som gäller för mig , lake är en annan favorit, men det är ju inte så aktuellt nu till sommaren.

Behövs fiskekort? Hur mycke kostar det? Går det att få större fisk från land i Mjösa, eller måste man ha båt?

Tack i förhand!

Endret av Maris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har også lagt inn ett emne om fiske i Hamarområdet da jeg først ikke fant noe om fiske der, før jeg fant denne posten. Jeg vil følge nøye med på eventuelle nye poster her.

Er det noen som har fått noen tips her, som har noen rapporter/erfaringer å komme med fra de siste ukene/måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.