Gå til innhold
Fiskersiden

Jaren 020105


cral
 Share

Recommended Posts

Matthew og Cral

Og så møtte vi: Trond Atle Smedsrud

matt.jpg

Matthew greide ikke å overgå rekord fisken fra i fjor, men slo til med 2 fine fisk på ca halvkiloet. Totalt fikk han 5 Sik visst jeg husker rett, mens jeg måtte nøye med med 3.

sik.jpg

Like flink var ikke jeg, men jeg greide da å komme meg opp i over 400 gram til slutt. Tok også en del abbor, største på ca 200 gram.

Gjedda var totalt fraværende i dag. Prøvde med både sik og abbor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerte dere på hjemturen Cral.Jeg og Jon var oppe i Nordvannet og fisket. Vi satt på Vestsiden rett til høyre for handicapbrygga.Siken var ganske treg i går ja men det det var noen gamle konkurranserever som dro en hel bråte oppe i sundet og rundt om der. Så at de bar på temmelig store poser på hjemturen. For meg var det ingen god tur. Fikk bare smått. Jon fikk til slutt lurt opp en på 760gram.Gjedda var som vanlig ikke medgjørlig. Jeg lurer mer og mer på hva som har skjedd med gjedda der oppe. Noen som vet om noe utstrakt utfisking el.l???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av syver

Passerte dere på hjemturen Cral.Jeg og Jon var oppe i Nordvannet og fisket. Vi satt på Vestsiden rett til høyre for handicapbrygga.Siken var ganske treg i går ja men det det var noen gamle konkurranserever som dro en hel bråte oppe i sundet og rundt om der. Så at de bar på temmelig store poser på hjemturen. For meg var det ingen god tur. Fikk bare smått. Jon fikk til slutt lurt opp en på 760gram.Gjedda var som vanlig ikke medgjørlig. Jeg lurer mer og mer på hva som har skjedd med gjedda der oppe. Noen som vet om noe utstrakt utfisking el.l???

prata med en local der oppe som fortalte om ganske utstrakt gjeddefiske for noen år siden... Sjefsfeskærn får backe meg opp men han snakka om 16 snører ute osv. På en tur hadde han fått på 10, 11 og 13 som tre største. Avslutningsvis fortalte han at den på 13 hadde de sluppet ut igjen så det var muligheter. Hva de hadde gjort med alle de andre spurte jeg ikke om? Kanskje de har blitt supersky???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har skjedd med gjedda der, det er helt sikkert. Tidligere om årene var det temmelig grei skuring å få flere gjedder over fem på samme dag, men de tre-fire siste årene har det gått i bratt bakke nedover. Så allerede den gang endel lokale som hadde NOK gjeddesnører ute, og det forundrer meg ikke om dette har tært hardt på bestanden av de største damene. Stort sett ble det brukt til reveåte ble vi fortalt, så veldig rart er det vel ikke. Andelen smågjedder har også skutt i været. Frykter et Steinsfjorden 2 gitt. Dessuten har vi registrert at vi har fått mye mer abbor de to-tre siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...regner dere har hørt om Einafjorden. Et vann hvor mort og gjedde har tatt over for røya de siste 30 åra.På midten av 90 tallet ble Eina oppdaget av trollinggutta som fikk MANGE gjedder over 10. Året etter (Sånn ca) satte den lokale jeger og beger gjengen i gang med garnfiske på gyteplassene for å "Fiske ut" gjedda. Nå er jo ikke Eina noe lite vann da. Resultatene har nok latt vente på seg.Når det gjelder Jaren så har vi jo sett gjedder på isen i det siste og vi har også sett gjedder på Undervannskamera. De er der. Sikbestanden har gått markert opp de siste 2-3 åra. Dette kan skyldes en gradvis svekking av storgjeddebestanden. Det kan faktisk være så utgjort at de gjeddene som er igjen stort sett er temmelig gode og mette og derfor gir blanke i våre halvt interessante agnfisker.Abborbestanden har også tatt seg kraftig opp. Før var det et slit å få abbor..nå kan man hale halvkiloskubber+ på ballansen gitt de rette forholdene. Det går helt sikkert i bølger og daler. Tror vel kanskje Jaren skal få hvile som gjeddevann for min del. Finnes mange veldig spennende vann som aldri har sett et ismeitespø..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.