Gå til innhold
Fiskersiden

Hvorfor forbud mot baitboat i utlandet?


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

c0fc_1.JPG

Ser på endel utenlandske fora att mange er veldig negative til bruk av baitboat. Og hvorfor er dette ulovlig i mange utenlandske vann? Og jeg lurer på hvorfor? Er sikkert mange her hjemme som har meninger om dette også.

Er ikke dette nok noe fiskeutstyr som øker sjansene dine? Er ikke sportfiske nettopp det å benytte det sportsfiskeutstyret som øker sjansene?

Ser på dette selv som noe artig, men som kanskje ikke er helt verdt penga. Kunne selvfølgelig tenkt meg en, og har lurt på en lenge. Er iallefall mye enklere å ta med seg enn en gummibåt. Og gjør stort sett samme nytta.

Da over til neste spørsmål. Hvorfor er enkelte for gummibåt, men mot baitboat? Er ikke dette to sider av samme sak egentlig?

Selv må jeg si en slik frister veldig.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att det är förbjudet i vissa vatten är väl i grund tvådelat.

Dels vill man inte ha en massa aktivitet på vattnet. Vissa påstår det skrämmer fisken, andra inte. Men man kan lätt förstå att det blir en del aktivitet när x antal fiskare skall mäska och lägga ut betena sina.

Det andra argumentet är ju att man inte vill att folk skall fiska på allt för långa distanser. Dels kan en massa långa linor ställa till det för andra fiskare i sjön och dels så stressar det fisken. Den får helt enkelt färre ställen att slappa av på.

Förbudet är ju främst i syndikat och kortvatten.

EDIT: Ening med Morten, harru cash köp en! Kult som fy :-)

Endret av Lho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info.

Jeg har en stk inne nå til sterkt redusert pris.

Dette er den eneste som går til denne prisen pga avtale med leverandør.

Etterspørselen etter denne båten er for tiden så høy at MAD ikke klarer å dekke markedet.

8486100.jpg

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=9462

Beklager tysk tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett fra rundt 4 til 40 tusen :lol:

Skal man ha med ekkolodd, og adekvat LED lys etc, så går det fort utover familieferien ja.. ha ha

Denne er sexy

http://www.fishingwarehouseshop.co.uk/prod...roducts_id/1539

Syns faktisk den jeg viser bilde av virker noe bedre. Viperen har ikke fått bare bra kritikk. Det er også to separate krokutløsere bak til takkel. Den har også to hoppere som kan slippe for uavhengig av hverandre. Har pratet med selger av begge båtene, og stort sett alle velger wave runneren iseden :)

Tror den koster ca 5000,- på Ebay, og Viperen 6500,- veil utsalg på Waverunneren varierer fra 699-899£ men fleste butikker selger den for 500£. Men hva disse hadde ligget på i Norge aner jeg ikke. Kan nok doble prisen. Da MAD båten ligger på 3300 i UK.

Så det er ett bra tilbud på MAD båten hos Avkroken. Selv skulle jeg ønske meg to luker på båten.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.