Gå til innhold
Fiskersiden

Fluesnappere


knorway
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte en sånn pose med snappere tidlig på nittitallet, men med mine pølsefingre brukte jeg mer tid på bare å snappe av en flue av enn både klippe av og knyte på. Irriterende små fjolleting som jeg aldri kommer til å bruke igjen. Å knyte en fin knute er dessuten en liten glede i seg selv ^_^

Edit: Graverende og/å feil.

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen erfarene fluefiskere som jeg enten kjenner til eller har hørt om gjennom forskjellige innenlands og utenlanske forum som bruker disse. Det er en del som har prøvd men vender seg fort tilbake til de gode gamle knuter.

Mitt råd er å bruke knuter som du stoler på og kaster de fluesnappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du fisker dupp å flue så kansje :)

men med flue stang så vil den tynge ned tørrflua å jeg tror at den ike ville gå rett på vannet

men skal du bruke nymfer så kan det hende at det går men jeg sier som.

StåleG

Snapperene skulle forenkle, En nyvinning som gjør ting vanskligere :blush:

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker greit på fluer som skal fiskes vått, men det forutsetter at krokøyet er såpass stort at snapperen går lett i det. De fås i forskjellige str. På kraftig opp/nedbøyde øyer har den en tendens til å henge seg opp og/eller kroke dårlig.

Har brukt dem noen ganger på opphengsfluer med vekkslende hell. Bør skjekkes etter hvert kast.

Vet flere som sverger til snappere til duppfiske. Gjør det lettere å skifte på opphengere. På den nederste bruker jeg ikke snapper. Der vil jeg ha en styrende eller en løkkeknute. På fortom med bare en flue bruker jeg det ikke.

Bare å teste dem. Kan hende du liker å bruke dem. Ikke la andre bestemme hva DU syes er best :hailfs:

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen erfarene fluefiskere som jeg enten kjenner til eller har hørt om gjennom forskjellige innenlands og utenlanske forum som bruker disse. Det er en del som har prøvd men vender seg fort tilbake til de gode gamle knuter.

Mitt råd er å bruke knuter som du stoler på og kaster de fluesnappere.

Vel, Staffan Lindstrøm har skrevet at han benytter disse ved enkelte tilfelle i saltvann, og han må vel sies å tilhøre kategorien "erfarne". Til sjøfiske er det ofte en fordel med fluer som henger løst. Da blir det enten løkke-knute eller f.eks. fluesnapper. Problemet med snapperne i sjøen er at de ruster, så det blir fort et stort forbruk.

Selv bruker jeg ikke snappere, men vil ikke dømme de nord og ned slik mange her gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.