SMS Posted January 4, 2005 Report Share Posted January 4, 2005 Viser til: https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=4133 Måtte selvsagt forsøke litt i ferien, men ble bare to turer, begge av noe moderat varighet. Bunnmeitet etter stam. Til forkurver, løsforing og krok ble det prøvd mais, reke og maggot. Null napp, ikke engang en pingleabbor, mort eller hork, menmen, hadde ikke forventet å håve inn stam etter stam heller nå vinterstid, kan være vrient nok om sommeren å finne fisken. Fint ved elva, men kaldt: Kloakk? Nei! [ ] Edit: Flere bilder: http://www.stud.ntnu.no/~selbach/bidleakri...menselva_vinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMS Posted January 4, 2005 Author Report Share Posted January 4, 2005 Takker for tiltroen deres, men det føltes egentlig ikke som så fryktelig seriøs gutsing der og da. 3 timer 2. juledag og 3-4 1. nyttårsdag er vel ikke fryktelig seriøs gutsing. Mistenker at tettheten av stam er meget mindre i Drammenselva enn f.eks. Nitelva. Nok unnskyldninger, har tross alt ikke veldig mye erfaring med stam. Èn positiv ting kom kanskje ut av dette (bortsett fra bilder og at jeg fikk brent litt kalorier i kulda): flere nysgjerrige turgåere fikk vite om stamens fortreffelighet som sportsfisk etter at de hadde åpna med det obligatoriske spørmålet "Er det noe ørret eller laks her da?". [ ] Stein: småkveitefiske er som alt annet fiske: rett sted til rett tid med rett agn! Skal prøve med tørrflue til sommeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted January 4, 2005 Report Share Posted January 4, 2005 sitat:Opprinnelig postet av SMS Takker for tiltroen deres, men det føltes egentlig ikke som så fryktelig seriøs gutsing der og da. 3 timer 2. juledag og 3-4 1. nyttårsdag er vel ikke fryktelig seriøs gutsing. Mistenker at tettheten av stam er meget mindre i Drammenselva enn f.eks. Nitelva. Nok unnskyldninger, har tross alt ikke veldig mye erfaring med stam. Èn positiv ting kom kanskje ut av dette (bortsett fra bilder og at jeg fikk brent litt kalorier i kulda): flere nysgjerrige turgåere fikk vite om stamens fortreffelighet som sportsfisk etter at de hadde åpna med det obligatoriske spørmålet "Er det noe ørret eller laks her da?". [ ] Stein: småkveitefiske er som alt annet fiske: rett sted til rett tid med rett agn! Skal prøve med tørrflue til sommeren. Bra gutsa det der. Har mange svinekalde meiteturer bak meg i Drammenselva og det er utvilsomt en skikkelig utfordring på denne tiden av året. Når det gjelder tettheten av stam i elva, så er nok denne svært mye høyere enn i nitelva, men det er vanskeligere å finne fisken nå. Vanntemperaturen gjør at fisken samler seg på litt andre steder enn det man vanligvis ville tro (dypere vann og mindre strøm). For noen år siden hadde jeg vel 8 vinterturer etter stam. Det ble blank på 6 av disse, men på to turer ble det vel tilsammen 20 fisk. Ingen store fisk, de fleste mellom 1 og 1,5, men gøy uansett. Loff og reke funka best for meg[^][ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor Bacon Posted January 6, 2005 Report Share Posted January 6, 2005 VEt det tas endel flott abbor ved Gilhus . Ellers kan du prøve nede på Holmen - den kunstige øya; Har du prøvd ved det store treet på Muusøya? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts