Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeite 05/01-04


Arbiter
 Share

Recommended Posts

Bestemte oss for å dra tidlig på jobb, slik at vi kunne starte avgårde i rimelig tid.

Eierne av kaia i Sjonhagen hadde sagt ja til å slå på lyset der. (Det er en privat kai)

Parashurama/Elisabeth hadde kjøpt agn: Sild og reker. Jeg har dyttet ørene hennes fulle om tackler, agn etc. hele høsten, og hun har fått dilla. (Takk og pris for at hun ikke ble lei)

Lang historie kort:

Torsk 2,4 Kg:

IM000485.jpg

Trodde lenge dette var en lyr, men så så vi bildet.

Hvitting:

IM000489.jpg

Begge:

IM000490.jpg

Sjøl fikk jeg en backlash som tok fra meg selvtilliten på første kastet. (Uvant å kaste med slike tackler)

Ja, og en sei på rund 0,5 kg.

Den største og morsomste fisken var en torsk på over fem. Elisabeth med ny 10' Berkeley Fireflex stang fikk virkelig kjørt seg. Utrooolig lange utrusninger gjorde at vi ble veldig nyskjerrige.

Den gikk seg skikkelig fast underveis, men tålmodig senket hun stanga, og presset mindre, og fikk dermed lurt den løs.

Snøret røk da jeg skulle løfte den opp på kaia, og den ble liggende i vannflata med feberfantasier en stund, før den fikk sirkulasjonen på plass og stakk avgårde med en blank Mustad i munnviken.

Mitt HP kamera fra Rimi trives best i sollys. Blitzen og optikken fanger ikke detaljer slik jeg kunne ønsket det i slikt mørke.

Elisabeth med full Flex:

IM000486.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig å starte på en ny art med et eksemplar som overgår persen til stort sett alle på forumet!!Virker som om hvittingen øker i nordlige strøk, der jeg fisker i Troms var den tidligere en kuriositet,men i sommer dro vi vel 25-30 stk (med største på 1,2kg).Snakket med en som er med på bestandsundersøkelser langs kysten,og han fortalte om økning av hvittingyngel så langt nord som Alta fjorden.Blir spennende å følge utviklingen,kanskje blir nordnorge det nye eldoradoet for hvittingfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jansenh

Pass dere; dette kystmeite greien kan fort utvikle seg til en fullstendig ukontrollerbar heltids sysselsetting! [ :D ] Faunaen i nærområdet deres lover jo meget godt ...

Lykke til videre; hold oss oppdatert!

mvh Henning

Jeg er redd det er for sent. Vi har allerede begynt å måle tid på ny måte:

Antall tidsenheter til neste tur. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.