Gå til innhold
Fiskersiden

Forumbruker i Haugesunds Avis


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Litt ble det. Legger ut Charlie sitt innlegg:

Vi Fylte opp bilen til Tom Ole og dro vestover. Hadde avtale med diverse rare fisker i Hardangerfjorden. Turen over fjellet gikk i strålende solskinn. Da vi fikk en liten krise. Batteriet til GPS og ekkolodd sto igjen hjemme. Heldigvis kjenner jeg noen lokale og etter en telefon til Jan var bilbatteri i orden. Han nevnte også noe om båt han hadde.

Vel fremme ble utstyret pakket ut og hytta var akkurat passe. Båten som lå der var en 14 fots Askeladd med 4 HP motor. Det skulle vise seg å bli alt for lite. Første dagen brukte vi mye tid på båtkjøring. Fisket var heller ikke helt bra. TO fikk en brukbar Lusuer, jeg fikk etpar smålanger største på 2,07kg.

Jeg hadde pratet med Geir Arne om fiskeplasser. han nevnte en pigghå plass og vi dro dit. Det ble adskillig bedre. TO startet med en Glassvar som var ny art for han. Da blir du så glad:

2429759747_5ff2acde7e.jpg

Her et vanlig bilde

2430572420_66bf51d1ce.jpg

Så startet Pigghåkjøret. Jeg dro opp ett knippe med Pigghå men ingen veldig store.

2429759829_b87dc167fd.jpg

Vi avsluttet med litt bryggefiske på campingen. Finns det en Lomre i fjorden så skal jeg ha den. Her var intet unntak. Jeg fikk opp ett brukbart eksemplar av arten. De lokale hadde aldri sett eller hørt om denne flotte flyndra.

2429759857_cf52a46874.jpg

Dagen etter startet vi med båten men fant fort ut at det gikk ikke. Ny telefon til Jan og vi hentet en Alufish. Det var saker marsjfart på 17 knop med 2 mannn er ikke galt.

Været var heller ikke helt feil

2429759879_76df5717b5.jpg

Vi dro opp masse forskjellige arter og det skulle bli bedre.

Nå kom turens høydepunkt for meg jeg fikk en Lysing av bra kaliber. Den gikk på Silda så det sang.

Det er en fisk jeg bare har fått oppe i Nord tidligere.

2429760061_012dc91a49.jpg

Sjekk det gapet og de tennene

2430572812_e726e9ee65.jpg

Turen ble avsluttet på en Knurrplass. Vi dro opp en haug med Knurr i håp om å få en Rødknurr. Den kom ikke men det ble da etpar med godkjent vekt. Her er 2 stk på 400 og 440 gram

2429760235_bf599716e1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.