Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport fra Hunters Frankriketur


Hunter
 Share

Recommended Posts

Ai-ai, dette var karpene sine! Utrulig kjekt å se at denne gode gamle methoden med toppknutestengene fortsatt

blir brukt. Det var slik eg fekk de første karpene mine, om ikke på denne størelsen, i fedrelandet mitt. :D

Karpefiske er utrolig fasinerende og styrken disse fiskene viser etter å ha satt kroken må du bare oppleve for

å forstå ka vi snakker om..... :o

Vær sikker at eg graver fram gamle stangen min neste gangen eg er " heime", og prøver meg på karpe igjen i kanalen rett utanfor stuedøren! ;)

Grattis Svein, kongerapport og bilder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Siden du tydeligvis ikke kommer deg avgårde nå i år, kan du bestille denne boken å lese om fisket og forholdene ved Loire ca 1922. Eller spare den til vinteren. Den er god å ha når åpent vann er langt unna. Fin rapport også, forresten :)

'Bailleul stared at the carp, then the man. Almost beside himself he'd dared ask:

'Er..... you caught that? ...... On a rod?'

The man smiled imperceptibly.

'With wheat? On a broad bean? Hempseed?'

'Well........like that.'

Some people round them laughed. They knew Najard. Vigon the innkeeper, Trellu the quarryman, old Buvat who fished with rod and line three hundred and sixty five days a year. Bailleul had gone very red. He continued shyly, watching the lean man and his bulging haversack slumped beside him on the bench.

'Ten pounds,' Vigon said.

'At least twelve,' Trellu outbid him.

But Najard, into his moustache:

'Between eight and nine.'

Vigon weighed it on his balance with Roman numerals. He announced it:

'Eight and a half'.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tydeligvis ikke kommer deg avgårde nå i år, kan du bestille denne boken å lese om fisket og forholdene ved Loire ca 1922. Eller spare den til vinteren. Den er god å ha når åpent vann er langt unna. Fin rapport også, forresten :)

'Bailleul stared at the carp, then the man. Almost beside himself he'd dared ask:

'Er..... you caught that? ...... On a rod?'

The man smiled imperceptibly.

'With wheat? On a broad bean? Hempseed?'

'Well........like that.'

Some people round them laughed. They knew Najard. Vigon the innkeeper, Trellu the quarryman, old Buvat who fished with rod and line three hundred and sixty five days a year. Bailleul had gone very red. He continued shyly, watching the lean man and his bulging haversack slumped beside him on the bench.

'Ten pounds,' Vigon said.

'At least twelve,' Trellu outbid him.

But Najard, into his moustache:

'Between eight and nine.'

Vigon weighed it on his balance with Roman numerals. He announced it:

'Eight and a half'.'

Hehe, Maurice Genevoix, ikke vaerst! Jeg leste denne boken naar jeg var ung og den er ganske spennende! Kan absolutt anbefales! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.