Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har ikke byttet til 2008 på hverken prislister eller statistikk, så det spørs vel.

Imens kan man nyte f.eks en av Gabrielsens 3 laks fra statistikken i fjor...

http://www2.flyshop.no/Catches/story.asp?I...ff/bg2.gif&bgc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. mai starter fisket i sonen godt nedenfor Hellefossen. Det er helgen rundt 1. juni det starter på alvor - og da pleier det å være fritt kortsalg på Blå-sonene oppe i Hellefoss (og vanlig trekning på Rød og forhåndskjøpt på Kultiveringen). Jeg hadde garantert vært der da om det ikke hadde vært for at vi må i bryllup den helgen. Fortsetter vannstanden ned kan det bli en bra åpning.

Det er vanligvis Grevlingen på Blå Vest som leverer de første og største laksene der oppe, men selv foretrekker jeg Rød sone og helst Midskjæret (om det er vannstand til det). Er det mye vann er det jo moro inne i bukta.

Mer info om fiske i Hellefossen

Info om laksefiske i Døvikfossen som er fossen lenger opp i elva, og hvor fisket vanligvis ikke tar av før i august.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor eller??

btw, hvordan er det å få kort i Drammenselva egentlig?

Syntes det virker så knotete jeg. Er det bare å hive utsyret i bilen og stikke bort å få seg et kort?

Halvparten av de tilgjengelige kortene legges ut for forhåndssalg f.o.m. 1.1 t.om. 1.5, resten selges den repektive dagen, på Hokksund camping. Er det mange om beinet, blir det trekning.

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å hive utsyret i bilen og stikke bort å få seg et kort?

Slik er det oppe i Åmot - i Døvikfossen.

I Hellefossen er det mye verre. Har du ikke forhåndskjøpt må du stille opp på trekning klokka 19, og er du heldig å få kort starter fisket kl 21. Generelt er det det vanskeligere å få fiskekort enn å få laks i Hellefossen kan man si - det kan fort være 20-25 stk som konkurrerer om 5 kort på de mest attraktive sonene (Blå Vest og Rød).

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der er det fiskbart på nesten alle vannstander du kan komme borti. Riktignok tregt på superlav sommervannstand og vrient under flom, men fiskbart. Har ikke bitt meg merke i akkurat hvor mye vann det har vært i kubikkmeter når jeg har vært der - men er det ikke ekstremt den ene eller den andre veien er Grevlingen bra. Du ha med et rikt utvalg av søkker i forskjellige vekter - også kjøre opp på en av sportsforretningene i nærheten (evt laksehytta hvis det er søndag) på dagen for å kjøpe mer av de vektene du ser at du trenger. Ellers er det jo bare å følge med på de lokale gutta - da får du en grei pekepinn på hvor du bør fiske og hvordan - uten at jeg mener at du bare skal kopiere det de gjør - moroa med fiske er jo å finne sin egen vri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.