Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret - nå?


 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Isgalt

Er det noen som er ute og fisker sø i det milde været? Noen som har fått noe, f.eks. i Bunnefjorden? Burde være en fin tid nå.

Hei!

Var en tur i Mossesundet i hælja, og fikk en gjeldfisk på ca 800g.

Her var det nærmest vindstille og klart vann, i motsetning til der jeg normalt fisker(der var det stiv kuling med høye bølger+ kakaobrunt vann).Det ble også forleden under det verste møkkaværet tatt en sø på 3kg i Drøbaktraktene, på sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten SØ (under minstemål) litt nord for larkollen forrige søndag. Mange som fulgte etter, men vanskelig å få til å bite uansett hva jeg satte på.Den lille bet på svart diamantsild (uhelbredelig forelsket i Limegrønn diamantsild, men den funggerte ikke annet som forfølgelse denne søndagen). Men forbanna kaldt i vannet for å vade nå.

Skal ut igjen på søndag hvis ikke det blåser altfor mye, og om noe gidder å bite da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i området rundt Son forrige torsdag (Dagen etter at "Inga" hadde herjet fra seg).

Vannet var ekstremt grumsete med null sikt, NV frisk bris og sol. Var fremme rundt 09:30.

Resultatet etter 1 times fiske var ny pers på SØ, 1.2 kg flott fisk tatt på rappala minnow spoon blå/blank.

Etter alt mildværet ser det ut til at børstemarken allerede er på plass - fisken hadde en del av de i magen.

Jeg kan anbefale Son på det aller varmeste, drar som regel dit for å ta SØ, hittil har det vært bare gode turer.

Badestranda sør for sentrum, 'garntørka' ved marinaen og breivikbukta er alle fine steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var noe fisk og jaget i overflaten i dag, fra brygga på jobben. Helt hva det var vet jeg ikke, men håpre sø'en blir aktiv igjen her, slik at jeg får litt underholdning i røykepausene (blir sikkert ikke hyppige når våren nærmer seg) Så og mye mer yngel i overflata i dag, men ikke en eneste torsk.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og! Nå som det var så fint. Ingen is på fjorden og det var knall forhold for fluefiske etter sjøørret. Var en tidlig morratur med fluestanga og opplevde en flott soloppgang. Sjøørret ble det også! En ordentlig sinnatagg på 1,2 kg. som freste av gårde langt inn på backingen. Men nå er altså vannet hardt. Søren også!

23012005132414kdb1NpC45v1y.jpg?

23012005132414Ibgu28s5T81q.jpg?96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilige forhold i helga.Passe vind, passe vannkvalitet, passe lufttemperatur, passe vakaktivitet.Det ble et par 400 grammere ,en på 1000 gram-litt tynn, 2 på 1300gram, en på 1400 gram og en på 1900 gram.Alle unntatt kilosen var flotte gjeldfisker.Det var noe sild og brisling i fjorden, som forårsaket et trivelig syn av jaktende sjøørret.Alle fiskene tok på "verdens" enkleste/simpleste flue(bortsett fra den ene på 1300 gram, som tok

en blank sluk) en egenkomponert stor oliven børstemarkimitasjon.Nær sagt alle fiskene jeg har fått i det siste har jeg fått på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

Det var deilige forhold i helga.Passe vind, passe vannkvalitet, passe lufttemperatur, passe vakaktivitet.Det ble et par 400 grammere ,en på 1000 gram-litt tynn, 2 på 1300gram, en på 1400 gram og en på 1900 gram.Alle unntatt kilosen var flotte gjeldfisker.Det var noe sild og brisling i fjorden, som forårsaket et trivelig syn av jaktende sjøørret.Alle fiskene tok på "verdens" enkleste/simpleste flue(bortsett fra den ene på 1300 gram, som tok

en blank sluk) en egenkomponert stor oliven børstemarkimitasjon.Nær sagt alle fiskene jeg har fått i det siste har jeg fått på denne.

Jøsses...bra fangst [ :D ] Hva er egentlig gjeldfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.