Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere


Tequila
 Share

Recommended Posts

Planlegger noen auksjon nå?

Jeg har et sett TIMA til overs og vurderer å legge ut et sett på auksjon (for å få inn noe utlegg :thumbsup: )er det ok?

Kommer til å ha en "kremauksjon" senere, der noen av mine desiderte wobblerfavoritter legges ut. Venter på ca 20 kliss nye ZeiZei, et par Wäylä og noen Poppeli, så er det hele i boks. Skal også finne noen Muuras som kompletterer det hele - så det kan ta noen uker til, dette her..!

Bare legg ut du h1rik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ha en "kremauksjon" senere, der noen av mine desiderte wobblerfavoritter legges ut. Venter på ca 20 kliss nye ZeiZei, et par Wäylä og noen Poppeli, så er det hele i boks. Skal også finne noen Muuras som kompletterer det hele - så det kan ta noen uker til, dette her..!

Bare legg ut du h1rik...

Da kan jeg legge ut en neste helg feks. ROK, Kosto, Katti,Kaila, Kalossi,Onni,PTR m.fl :thumbsup:

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg legge ut en neste helg feks. ROK, Kosto, Katti,Kaila, Kalossi,Onni,PTR m.fl :goodjob:

En oppfordring; Legg ut noen fra faren din sin produksjon, eller han svensken du tidligere har vist bilder fra (sønnen til roeren deres), for resten av røkla har jeg jo...

Jeg vil nemlig også være med på auksjon..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppfordring; Legg ut noen fra faren din sin produksjon, eller han svensken du tidligere har vist bilder fra (sønnen til roeren deres), for resten av røkla har jeg jo...

Jeg vil nemlig også være med på auksjon..!

Jeg har 5 wobblere fra Margnus. Kan jo kansje legge en slik en ut. Eller kan jeg kjøpe en slik en til deg når jeg er i Namsen i sommer? Kvalitetsmessig tror jeg det er en bedre løsning.

http://bait-fish.blogspot.com/search?updated-min=2010-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2011-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da arrangerer jeg min siste auksjon for i år. Setter den i gang i kveld og avslutter den på fredag..

Det blir noen TIMA, litt for enhver smak og andre som jeg tror mangler på lista (jfr. som PerH laget engang..) over merker som er presentert her..

Den lista har jeg ikke oppdatert på lang, lang tid, men der må da være nærmere 200 produsenter snart..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonflott Vetle.

Tenkte mest vannrette sidestriper, men det gjør ikke noe. Greit å ha noe annerledes også. :thumbsup:

Det eneste jeg ikke syntes var flott, var din nye signatur.....

signaturen, er bare midlertidig :-)

blir noe bedere snart.........

jeg skal gjøre noe annet med den større typen som snart kan males :-)

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg zoooooooooomet inn bildet, mener jeg å se at det står "Til:Henrik - Fra:Farsan te Robert" på den borterste :thumbsup:

Du è synsk du! Skal sende den oppover ved første anledning! De skal bare gjøres helt ferdig først. Kanskje noen øyne og ekstra sterk klarlakk

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Era, Vieheet -98 HEITTOKALASTUS

Test av TIMA

GOOGLE Oversettelse fra finsk til norsk (bokmål) blir mest tullegreier, men morro likevel :thumbsup:

TIMA

Karakterisering: Meget pen håndlaget lure Apache, hvis spesialitet kalanpyrstoa-lignende, buede nedover bakre ende. lattaotasaisessa ansiktet ganske stort nosing. Hensiktsmessig støtte, selv om viilan vilauttamista trenger kroker. Nokkalevysta er tilgjengelig opp til produsentens telefonnummer, som ville gi å finne på andre sluk.

SVØMMING: Virkelig sterke, store-kick bevegelsen, som sikkert fungerer i alle forhold. I svømming er det også søker. Slips i en ganske stor nokkalevynsa dypere takket være de vanlige, dvs. ca to meter.

PYYTAVYYS: Fikk en sjanse lohenpyynnissa Kymi. Tarppia tre harde og en av de £ 10 karkuutuus høy stryk viste at undergrunnen interessen i lokke boksen er funnet, selv om vi ikke fikk opp før suomuakaan

ERA's anbefaling: Natti utseende og ekstremt pålitelig svømming (moderat dyp) opprette timaan kreditt, noe som er spesielt laks denne jobben er nødvendig. Tre tarppia økte deres tillit, og senket terskelen til å inngå lokke linjen i de kommende turer. Soutuvieheena mer praktisk enn å kaste.

Du è synsk du! Skal sende den oppover ved første anledning! De skal bare gjøres helt ferdig først. Kanskje noen øyne og ekstra sterk klarlakk

Halleluja :thumbsup:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maila en del med Roope Silvenoinen i det siste, han som lager Siro. Han lager svært velgjorte wobblere i små serier, men som er killere i elva. Så vidt jeg husker var det vel 72 mm'eren hans jeg satte på første gang jeg skulle vise Robert ("vaaput") hvordan man justerte wobblere, siden dette er blant de mest lettjusterte jeg vet. Robert har vel ikke fått haka opp av brystet ennå etter den seansen...'

Vel, vel - skal legge ut en del wobblere for salg her inne for Roope. Fikk første pakka i går, men det kommer en til, forhåpentligvis i morgen. Skal få lagt ut i løpet av helga. Mye snadder, så jeg lover å stålsette meg og ikke plukke alt for mange over i egne bokser, selv om det skal holde hardt!

Slik svømmer "jækelskapen", men de kan tunes til langt mer turende og villere svøm enn dette. De er også "lett å benke" hvis du skal fiske raske vald. Du kan også tune inn en kombinasjon av søk og beherskede "loops" på dem, så for de som vil ha det gøy med tanga og liker å ha alle svømmestiler i en wobbler er dette virkelig gode alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en testsvømm av Tima 90mm i dag........

Den blyfinneversjonen vi har sett her inne tidligere blir lettøl og falsk moro i forhold!

Dette er en killer av rang!

Om jeg skal utsette på noe, så må det være at de ser ut til å være lakkert i fylla, men hva har det å si på en fiskewobbler, så lenge fargesammensetningen er ok?

114173_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/46139/114173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det begynt å våres hos Oteren og!

Et herlig utvalg av håndlagde wobblere i balsa, som jeg har tro på, dumpet ned i postkassen idag, alt fra 2 cm knøtt opp til 12 cm. Har pga av det dårlige været og liten tålmodighet måttet teste i boblebadekaret, og det ser ut som jeg har noe gull her!

Om det er interesse for det så kan jeg legge et utvalg ut på auksjon, når det måtte være ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det begynt å våres hos Oteren og!

Et herlig utvalg av håndlagde wobblere i balsa, som jeg har tro på, dumpet ned i postkassen idag, alt fra 2 cm knøtt opp til 12 cm. Har pga av det dårlige været og liten tålmodighet måttet teste i boblebadekaret, og det ser ut som jeg har noe gull her!

Om det er interesse for det så kan jeg legge et utvalg ut på auksjon, når det måtte være ledig.

Jeg gleder meg til å se de over 4cm, som du legger ut. De som er under, kan du sende direkte til meg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å se de over 4cm, som du legger ut. De som er under, kan du sende direkte til meg :thumbsup:

2, 3 og 4 cm wobblerene var det bra med liv i, i badekartesten!

Tipper jeg skal prøve de på spesielle forhold fra båt, kanskje på enhåndsen. Glemmer ikke første gang jeg og GammelErik prøvde wobbler på spinkle fluestenger om natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2, 3 og 4 cm wobblerene var det bra med liv i, i badekartesten!

Tipper jeg skal prøve de på spesielle forhold fra båt, kanskje på enhåndsen. Glemmer ikke første gang jeg og GammelErik prøvde wobbler på spinkle fluestenger om natten!

Spennende - Laks eller SØ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.