Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til fluevalg i Målselva


hassebasse
 Share

Recommended Posts

En grunneier jeg kjenner sverger til Blue Charm. Phatakorva i forskjellige varianter gir laks. Fluer med grønnskjær gir laks når elva bader i grønt om sommeren. De fleste bruker nok mindre fluer enn man skulle tro der oppe, siden elva ofte er rimelig glassklar! Minituber, dobbel 4-6 f. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkropp med gull ribb.

Svart vinge med gull flash.

Grønt hackle.'

å selvfølgelig Jungle Cock. ;-)

Hei

Har du bilde av den? foresten så tror jeg du kjenner han ene jeg skal fiske med. sier navnet Tom Ove deg noe, han er snekker. tror jeg har sett deg snakke med han hos Våpen Andresen. Mulig jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du bilde av den? foresten så tror jeg du kjenner han ene jeg skal fiske med. sier navnet Tom Ove deg noe, han er snekker. tror jeg har sett deg snakke med han hos Våpen Andresen. Mulig jeg tar feil :)

Vi er nesten naboer. :)

Har ikke bilder, men jeg har flua :) er opphavsmannen. Fikk flua produsert hos Fulling Mill i England.

Skal se om jeg klarer å få til ett bilde. Flua er mest brukt som tube, men har blitt populær som krokflue også.

Endret av Rypejeger_med_hund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nesten naboer. :lol:

Har ikke bilder, men jeg har flua :P er opphavsmannen. Fikk flua produsert hos Fulling Mill i England.

Skal se om jeg klarer å få til ett bilde. Flua er mest brukt som tube, men har blitt populær som krokflue også.

Hei

Hadde vært fint med bilde, :) men skal prøve å binde den ut ifra beskrivelsen.

det var det jeg trodde om at du kjente Tom Ove ;)

Regner med at han åpner i skogsfjord i år også :)

Takk for tips!

Endret av hassebasse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.