Gå til innhold
Fiskersiden

En liten raport fra Gabrielsen


svenna
 Share

Recommended Posts

Hei Gabrielsen

Grattis med diger laks!

Skal prøve å få meg et kort i kveld og har et par spørsmål.

fisket du fra midtskjæret? hvor tungt fisket du?

Drammenselva skylder meg en over 10+ :lol: den skal jeg ta i morgen, hvis det blir kort på meg :P

Mvh

H.El

Fisket fra Midtskjæret. Mot vest. Rundt 100 gram var passe vekt om du brukte vanlige bly-slangesøkker. (Litt tyngre på miljøsøkker). Får du kort og får du laks, så er nok muligheten stor for at den er over 10 - virker som om dette er rette perioden for stor laks.

Ellers er jo vannføringen glimrende for Landskjæret også - så får du Rød-kort kan det være verd å prøve litt der også - spesielt om natta den perioden det er mørkt (akkurat da pleier ikke Midtskjæret å være så bra).

Men det vet du sikkert fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket fra Midtskjæret. Mot vest. Rundt 100 gram var passe vekt om du brukte vanlige bly-slangesøkker. (Litt tyngre på miljøsøkker). Får du kort og får du laks, så er nok muligheten stor for at den er over 10 - virker som om dette er rette perioden for stor laks.

Ellers er jo vannføringen glimrende for Landskjæret også - så får du Rød-kort kan det være verd å prøve litt der også - spesielt om natta den perioden det er mørkt (akkurat da pleier ikke Midtskjæret å være så bra).

Men det vet du sikkert fra før :P

Hei

Takk for raskt svar, nå har jeg vært hos jesting og handlet laksereker i lake :lol: nå har jeg alt, bare kort mangler. :)

Nå skal jeg pakke og dra, rapport kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips på tampen - om det ikke allerede er for sent. Sporten på Eikersenteret selger visst slangesøkker i de aktuelle vektene for 7 kroner stk. Om du mangler og de ikke har på laksehytta eller sporten ved brua.

Rapport fra turen ligger forresten her.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.