Gå til innhold
Fiskersiden

fluer for stor kald elv


Rune
 Share

Recommended Posts

Jeg er så heldig at jeg skal fiske i opo i sommer. En stor elv, preget av kaldt smeltevann helt ut juli mnd.

Har aldri fisket lignende elver, men har mine oppfattninger om tubefluer med grønn, blått og svart må funkere samt sunrays fisket på synke liner. Linene jeg stort sett vil prøve meg med da er en rio synk 3 klum med flytende skyteline og en vision ace int/synk 2 line.

Hvilke fluer tror dere vil funke? hva mener dere om fiskemetoden? tuber bundet på tunge bottles?

Vill laksen er fredet, men det er mye olaks i elven og GROV sjøaure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store(hvis det er skittent/veldig kaldt vann) conehead tuber er mitt tips. Mener det er bedre variere fiskedybden ved hjelp av synkesnører enn tunge fluer. Dessuten synes jeg lettere fluer beveger seg finere i vannet. Men det er min mening.

Har et par bokser med store tubefluer som du kan ta en kikk på neste gang vi møtes. Tror det er noen killermønstre til de forholdene du beskriver.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg skal fiske i opo i sommer. En stor elv, preget av kaldt smeltevann helt ut juli mnd.

Har aldri fisket lignende elver, men har mine oppfattninger om tubefluer med grønn, blått og svart må funkere samt sunrays fisket på synke liner. Linene jeg stort sett vil prøve meg med da er en rio synk 3 klum med flytende skyteline og en vision ace int/synk 2 line.

Hvilke fluer tror dere vil funke? hva mener dere om fiskemetoden? tuber bundet på tunge bottles?

Vill laksen er fredet, men det er mye olaks i elven og GROV sjøaure

Hei!

Nå kjenner ikke jeg elva, men å fiske med synkesnøre er nå etter min mening lurt, jeg kjenner ikke til bunnforholdene eller elva men hvis elva tillater det så kom deg lenger ned mitt favorittsnøre er vision ace synk 2/4, dette er et snøret som er godt å kaste med og det fisker kjempebra, jeg fisker selv med store tuber og synk 2/4 eller 6/7 nå, det har gitt en fin fangst til nå. har du fine bunnforhold så kom deg ned til bunnen og fisk med dobbel tubekrok å snu den oppned så slipper du å sette fast..

Mvh

Speyer

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.