Gå til innhold
Fiskersiden

Best gjennomsnitt vekt paa laks iaar: hvem har den?


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Det eneste som er utsatt av damer her i gården er mi ega (egen) kjerring.

Men hvem tenker på damer om sommeren :lol:

Hun vet ikke hva som foregår oppe i elva, og jeg vet ikke hva hun driver med om sommeren :)

Men kommer det et fjøsmenneske til verden om 9 mnd. da er det fare på ferde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest F. Mortensen

Jeg har vel det Sølvreven vil kalle et sunt gjennomsnitt jeg da :) .

4.08 kg fordelt på 6 stk - halvparten er døde, de andre lever om ikke andre har fisket dem opp igjen. I motsetning til andre pleier snittet mitt å øke fra 20. juli og utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Enda godt å høre at jeg har fått 2 stk. større enn hennes nest største (knepent, men likevel) ;)

Da er det fremdeles håp for oss søringa også da :)

Men vi unner den unge fremadstormende laksefisker lykke til i fiskeriet fremover :D

Makaløst fiske du har hatt ja, og det er deg vel unt. Det er nå ikke bare flaks da :blush:

Og vi ønsker deg velkommen i Megalaksklubben, ja du har vel sett den tråden her inne ?

Og også Gigalaksklubben (de er ikke så mange de da, så det er ikke sikkert det er så interresant å være medlem der, litt ensomt kanksje).

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt å høre at jeg har fått 2 stk. større enn hennes nest største (knepent, men likevel) ;)

Da er det fremdeles håp for oss søringa også da :)

Men vi unner den unge fremadstormende laksefisker lykke til i fiskeriet fremover :D

Makaløst fiske du har hatt ja, og det er deg vel unt. Det er nå ikke bare flaks da :blush:

Og vi ønsker deg velkommen i Megalaksklubben, ja du har vel sett den tråden her inne ?

Og også Gigalaksklubben (de er ikke så mange de da, så det er ikke sikkert det er så interresant å være medlem der, litt ensomt kanksje).

Takktakk :D

Har et spørsmål ang. alle de storlakseklubbene. Min laks veide 25 kilo blank når jeg hadde fått den. 24,3 kilo

er kun altapostens vekt (som ble veid 3 timer etter at jeg landet laksen) Kan jeg da bli medlem i den største "terra"-klubbe?

Det sies jo også at du kan plusse på 3% av vekta etter at den er bløgga, noe den også var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok et medlem av Terralaksklubben da ja. Men om den finnes er litt usikkert :)

Du får lete litt, vet ikke hvem som styrer der. De er jo så få ;)

Men fortvil ikke, medlemmene i Megalaksklubben har hatt et hastemøte (vi må ta ansvar her), så i løpet av høsten vil det bli laget logoer til både Giga- og Terra medlemmene. Og det vil forhåpentligvis bli laget jakkemerker etc. i den anledning senere.

Skulle gå ut ifra at den som har fått 1 Terra-laks automatisk er et fullverdig medlem i både Giga- og Megaklassen :D Pluss alle kategoriene under Megalaksklubben (vi har vært litt "snille" her) :blush:

Katrine: Du må se til å få endret på din signatur og legg inn "MEDLEM AV MEGALAKS-KLUBBEN", "MEDLEM AV GIGALAKS-KLUBBEN" og "TERRALAKS-KLUBBEN", i samme farge som de andre medlemmene. Viktig det, så ser vi hvem vi har å gjøre med :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket lite i år, runder nå ca. 20 timer tilsammen hittil iår. Resultatet er ok etter innsats - dvs. 1 laks på 10,0 - så da er vel snittet... sånn rundt 10,0 kg også da vel..? :D

Et sjeldent bra snitt ja. Og 2 timer fisketid pr. kilo laks er jo meget bra det også egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 3 mine tre lakser i år har jeg vel et gjennomsnitt på 17 kilo..

Naa skjer det saker og ting her! Terralaksklubben's doer er blitt aapen!! Gratulerer saa mye Katrine, Du kan vaere stolt av Deg selv!! Ingen av de gutta som er med i klubben (eller utenfor) har klart den prestasjon som Du har levert iaar! Som Soelreven sier, skal vi lage (noen) spesielle merker for vaare aerede medlemmer i TerralaksKlubben! Det hadde vaert goey om Du kunne vise noen bilder paa "Megalaks klubben" traaden under laksefiske! :D. send meg en PM om ikke Du vet hvordan Du skal gjoere!

Og for alle mannlige leserne, vil jeg peke paa at det finnes nok en del sannhet i feromon teorien! Paa denne traaden har to damer (Katrine og LaksaLaura) slaatt de fleste av oss med sine fangster iaar! Kansje boer vi, men, bli litt mer beskjedene (eller flytte tilbake til kjoekken!! :D) og la damene vise oss hvordan det skal gjoeres! ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide ikke de to jeg slapp ut igjen i Gaula. Beholdt jo bare to på 11,14 og 9,7, men fiskene som fikk svømme videre lå på rundt 5-6 kilo raskt anslått. Dermed ligger snittet på rundt 8 kilo, noe jeg må si meg fornøyd med. At jeg røyk på to fisk er jeg derimot ikke fornøyd med. At jeg samtidig ligger 9 kilo under snittet til damen fra Alta ser jeg på som et bevis på at det også finnes damer som er rå på å fiske, så herfra vanker det Kudos nordover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.