Gå til innhold
Fiskersiden

Er sideplaner(yellowbird / big bird) tillat i sjøen..?


boat
 Share

Recommended Posts

Planerbord er ikke tillat i sjøen og oter er bare tillat deler av året i sjøen. Men hva med sideplaner som yellowbird og big bird..? Disse står ikke nevnt i regelverket. Noen som vet om disse er tillat i sjøen etter laks og sjøørret..?

Edit: Jeg trekker tilbake påstanden om at planerbord ikke er tillat i sjøen, da jeg selv ikke finner lovtekst som sier dette.

Endret av boat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tillat, panerboard også men anbefales ikke da feribåtene ikke vet eller ser hva det er og raser inn i dette.

Ok :)

Er norges trollingforbund som skriver at planerbord ikke er lov i sjø. Men jeg har ikke sett at det står noe spesielt om planerbord i selve loven.

Endret av boat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :glare:

Er norges trollingforbund som skriver at planerbord ikke er lov i sjø. Men jeg har ikke sett at det står noe spesielt om planerbord i selve loven.

Hvor har du funnet det?

Eneste jeg mener å ha hørt er etter laks i simrishamn er ikke planerbord lovlig. Eller det vil si i den komkurransen der.

Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om at det ikke er tillatt i norske fjorder :P

Men husk kun 2 stenger etter laks eller sjøørret :P

Endret av Roger`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du funnet det?

Eneste jeg mener å ha hørt er etter laks i simrishamn er ikke plannerbord lovlig. Eller det vil si i den komkurransen der.

Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om at det ikke er tillatt i norske fjorder :glare:

Men husk kun 2 stenger etter laks eller sjølørret :P

Jeg har funnet det her:

http://www.trollingfiske.org/trolling/inde...id=20&Itemid=19

Men som sagt, skal ikke påstå at det er i henhold til lovdata.

Endret av boat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.