Gå til innhold
Fiskersiden

Sommer og sol.


Oz
 Share

Recommended Posts

Skrekkelig varmt for tida, eneste smarte å gjøre var å pakke bilen og dra med seg stort og smått ut på hytta. Der kan vi stupe fra verandadøra. Det er en god ting. 30 grader i skyggen, 23 grader i sjøen. Slikt blir det solbrente skuldre, salt på hele kroppen, slapp holdning og dårlig fiske av. Eneste interessante som biter i denne varmen er leppefiskene, og heller ikke de er så kule før de blir litt store. Helgens fisk ble denne lille skjønnheten.

59946_s.jpg

tjukken veide 1465 gram. Årsbeste, og en meget frisk fight. Håper på å bikke halvannen i år, krysser fingra for at det skjer under festivalen.

Ellers gikk det i bading, soling, sløving og grilling. Fisket har svikta litt i år, faktisk ikke fått en eneste gapeflyndre der siden i fjor sommer. Og det er ikke fordi jeg ikke har prøvd... Svoger Christian sto for art nummer 20 fra brygga vår da han dro opp en vakker liten sak.

59950_s.jpg

Fjesing. Ble ikke veid, men avkroket på armlengdes (pluss krokløsnertangs) avstand, for så varsomt å bli dytta ut i sjøen igjen. Jeg liker ikke fjesing...

Ellers så sommerkvelden slik ut.

mmsblog_00546_01.JPG

Hadde jeg vært noen stor fan av postgirobygget ville jeg antagelig sagt "idyll". Men for å være ærlig er jeg litt lei dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gylte, kamerat! Nå har jeg og Nina akkurat kommet hjem fra et par konsertoppdrag, så nå håper vi på å få tid til en sutertur til Stokkevannet etterhvert. Jeg har siste eksamen den 15. august, vi krysser fingrene :blush:

Dere er i alle fall hjertelig velkomne. Vi får prøve litt etter rødknurren samtidig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.