Gå til innhold
Fiskersiden

Hva med perlemorfarge på wobblere?


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter med endel ubrukbare farger på wobblere og lurer på å farge dem om og om dere har noen erfaring med perlemorsfarger på wobblerene. Jeg vet at perlemorsfarger leverer spesielt røyer i ferskvann - men i saltvann hva der? Funker perlemor i saltvann og til hvilke arter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det flere turer kan jeg bruke bare den de første 2 timene så er det bare jeg som får "svi" hvis den ikke funker, men tror fortsatt den kan bli en killer.

Forslag 2: Sort eller mørkeblå rygg, perlemor kropp og buk, røde gjellestriper. Event. bland litt grå i perlemoren til buken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av La Dolce Vita

Pärlemor kan vara en riktig killer när inget annat funkar. Speciellt väldigt ljusa dagar. Kolla Bombers färgkarta så får du nog ett hum om vad jag menar.

/J

nå pleier jeg ikke akkurat å slite med å få fisk da Jon, bare du (og Eirik) som gjør det...[ :) ] ----men jeg vil ha MERE fisk, mye mere... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå pleier jeg ikke akkurat å slite med å få fisk da Jon, bare du (og Eirik) som gjør det...[ :) ] ----men jeg vil ha MERE fisk, mye mere... hehe...

Uff uff Henning stykt å sparke på de som ligger nede.

Jeg ville også testet ut det med perlemorsfarger på wobblerene , den som intet våger intet vinner.

Disse bør du ha klare til vi reiser på forretningstur til det blide sørland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå pleier jeg ikke akkurat å slite med å få fisk da Jon, bare du (og Eirik) som gjør det...[ :) ] ----men jeg vil ha MERE fisk, mye mere... hehe...

[8D]Har du lest nederst her Laskefikern???....HELT nederst!!!![8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sprayflasker med hurtigtørkende billakk når jeg lakker om wobblere. Starter med en hvit heftegrunn. Lar denne tørke påfører typisk så alle farger bortsett fra strek og prikk dekor, dekoren venter jeg med til lakken har tørket. Avslutter med klarlakk.

Noen billige lakktyper tørker svært seint, dette er veldig frustrerende da det tar lang tid å få lakket ferdig en wobbler. Har god erfaring med lakk kjøpt på Thorshov Bilrekvisita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Blydonkern

nå pleier jeg ikke akkurat å slite med å få fisk da Jon, bare du (og Eirik) som gjør det...[ :D ] ----men jeg vil ha MERE fisk, mye mere... hehe...

[8D]Har du lest nederst her Laskefikern???....HELT nederst!!!![8D]

hehe... lenge siden jeg så den donkers! trodde ikke jeg sto på menyen på den tre-retter'n! -Men så feil kan en altså ta...! [ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av abbor

Bruker sprayflasker med hurtigtørkende billakk når jeg lakker om wobblere. Starter med en hvit heftegrunn. Lar denne tørke påfører typisk så alle farger bortsett fra strek og prikk dekor, dekoren venter jeg med til lakken har tørket. Avslutter med klarlakk.

Edit: Jeg begynner med å mattslipe originallakken på wobblerene først!

starter med en klar plastgrunning, så hvit grunning, så farger i alle regnbuens farger (etter eget ønske), noen ganger fra spraybokser - andre med airbrush'n. Og avslutter med flere lag med blank lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

sitat:hehe... lenge siden jeg så den donkers! trodde ikke jeg sto på menyen på den tre-retter'n! -Men så feil kan en altså ta...!

Ja, jag får ju inget när jag fiskar och Donkarn kör utan fortom så vad tror du själv vi kan bjuda på då?[ :) ][ :D ][ :D ]

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donkern?? er det han "machodorgern"????

BEst på krokodiller :-))))))

Om det er noen som skal prøve sine fave farger så finns det godt om muligheter til å få kjøpt brukte Tomic å lakkere på.

Slipper man å lakke over noen 129 kroners wobbler :-)[ :) ][ :D ][ :D ][ :D ]

Selv så skal jeg ut og ta Kalmarsund's störste havsöring imorn lolol.

Rapport kommer (kanskje) lol[ :D ]

FISH ON

Mvh

Kjell-Magne Hansen

Vanerfisk.JPG

www.trollingcharter.com[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.